تاریخ : 1397,شنبه 01 دي17:19
کد خبر : 295246 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

گزارش کامل «خبرنامه دانشجویان ایران» از تجمع دانشجویان مقابل مجلس؛

دانشجویان علیه بد اخلاقی مجلس +تصاویر

جمعی از دانشجویان ظهر امروز شنبه اول دی ماه در اعتراض به برخورد حاشیه ساز نماینده سراوان با کارمند گمرک، تجمع کردند، تجمع کنندگان در این تجمع ضمن اعلام حمایت از کارمند گمرک، حمایت 40 نماینده مجلس از برخورد حاشیه ساز درازهی را هم محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان در اعتراض به هتاکی محمدباسط درازهی نماینده سراوان به یک کارمند اداره گمرک در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع دست نوشته هایی را با خود همراه داتشند که روی آن شعارهایی همچون «جیب های ملت خالی، مسئول پی دلالی»؛ نوشته شده بود.

تجمع کنندگان در این تجمع ضمن اعلام حمایت از کارمند گمرک، حمایت 40 نماینده مجلس از برخورد حاشیه ساز درازهی را هم محکوم کردند.

آقای لاریجانی! جای ظالم و مظلوم را عوض نکنید

دانشجویانی که ظهر امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به رفتار حاشیه ساز نماینده سراوان تجمع کرده اند، طی بیانیه ای خواستار بررسی موضوع و برخورد با فرد خاطی شدند.

در این بیانیه که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران آماده شده آمده است: مجلس در همه ممالک و نظام‌های سیاسی نماد اراده مردم است و همه اعتبار و افتخار نمایندگانش این است که وکلای مردم هستند. در نظام جمهوری اسلامی هم قانون‌گذاری، نظارت بر دولت، تعامل با سایر قوا، همه و همه وقتی معنا دارند که مجلس خانه ملت و نمایندگانش حافظ منافع ملت باشند. در طول تاریخ نیز چهره‌هایی به‌عنوان نمایندگان محبوب نام‌شان ماندگار شده که بیش از همه از مردم و برای مردم بوده‌اند.(اینجا بخوانید)

کاش برای کشته‌شدگان مدرسه در زاهدان هم جلسه فوری تشکیل می‌دادید

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، به حواشی روزهای اخیر مجلس پیرامون تشکیل جلسه غیرعلنی

فوری برای چگونگی برخورد با کارمند گمرکی که به زعم برخی نمایندگان، به محمدباسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس، توهین کرده است پرداخت.(اینجا بخوانید)

این مجلس در راس امور است یا در راس زد و بند های سیاسی؟

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محکومیت نماینده سراوان بیانیه ای را صادر کرد که در قسمتی از این بیانیه آمده است: مطمئنا اگر مجلس محترم برای مشکلات اقتصادی هم با این شدت و حدت وارد شده بود، امروز مشکلات کمتری داشتیم. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن محکوم کردن هتاکی و توهین نماینده مجلس به مردم ایران تا پیگیری نهایی جهت بررسی صلاحیت این نماینده اقدامات لازم را انجام خواهد داد.(اینجا بخوانید)

خواستار اعلام جرم علیه درازهی به دلیل توهین به مامور دولت هستیم

بیش از ۶۰ دفتر بسیج دانشجویی در نامه‌ای به دادستان کشور در نامه‌ای خطاب به دادستان کشور در خصوص رسیدگی به توهین نماینده مجلس سراوان نوشت که در قسمتی از آن آمده است: تا چه زمان باید شاهد این امر باشیم که عده ای بعداز رسیدن به قدرت جایگاه اصلی خود را فراموش کرده و با نگاهی ناشی از تکبر به صاحبان اصلی این مملکت توهین نمایند؟ تا چه زمان باید ندانم کار عده‌ای قلیل به پای انقلاب و نظام نوشته شود؟ (اینجا بخوانید)

کیا از ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه تهران امروز در تجمع مردمی و دانشجویی که در اعتراض به رفتار دون شأن نمایندگی درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در اینجا جمع شده ایم تا نسبت به فاجعه‌ای که توسط یکی از نمایندگان رخ داد و موجب جریحه دار شدن احساس و افکار عمومی مردم شد اعتراض خود را به گوش نمایندگان برسانیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق صرفا یک دعوای شخصی بین دو نفر در جامعه اسلامی نیست؛ بلکه یک سوی این دعوا یک نماینده مجلس و در یک سوی دیگر یک کارمند دولت است، افزود: این قضیه هزینه‌های زیادی را به کشور و مجلس وارد کرد.(اینجا بخوانید)