تاریخ : 1397,پنجشنبه 06 دي13:25
کد خبر : 295945 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مرور مهمترین اخبار دانشگاهی یک هفته گذشته

طی هفته اخیر خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد که برخی از این اخبار برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

برخی از این اخبار از حادثه رانندگی در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تا  وام شهریه  و شرح ما وقع آن، به شرح زیر است:

۸ دی؛ آخرین مهلت پرداخت اجاره بهای نیمسال اول خوابگاه‌ها
دانشگاه تربیت مدرس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درصورت عدم واریز هزینه، امکان انجام انتخاب واحد برای نیمسال دوم ۹۸-۹۷ میسر نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، دانشجویانی که تاکنون نسبت به واریز هزینه اجاره بهای خوابگاه برای نیمسال اول ۹۸-۹۷ اقدام ننموده‌اند، حد اکثر تا تاریخ ۹۷/۱۰/۰۸ فرصت دارند برای واریز هزینه اجاره بهای خوابگاه اقدام نمایند.

بزرگترین گردهمایی دانشجویان دانشگاه شریف در جوار حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود
مسئول هیئت الزهرا (س) دانشگاه شریف، پیرامون اردوی سفر زیارتی مشهد مقدس گفت: اردوی مشهد مقدس هیئت الزهرا امسال در آستانه ۲۲ ساله شدن، یک اردوی سراسری تلقی می‌شود که تمام دانشجویان دانشگاه می‌توانند در آن شرکت کنند.

امین شریفی، مسئول هیئت الزهرا (س) دانشگاه شریف ، پیرامون اردوی سفر زیارتی مشهد مقدس گفت: اردوی مشهد مقدس هیئت الزهرا دانشگاه شریف امسال در آستانه ۲۲ ساله شدن، یک اردوی سراسری تلقی می‌شود که تمام دانشجویان دانشگاه می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: از ویژگی های این اردو اینکه، از تمام تیپ‌ها و مدل‌های اعتقادی دانشجویان حضور به هم می‌رسانند و زمانی که به تجمع تمام این‌ها با هم نگاه کنید متوجه می‌شوید، دانشجویان علی رغم تضاد ظاهری، همگی برای یک هدف مقدس و مشخص گرد هم می‌آیند.

ورود دانشجویان جهادی به عرصه اقتصادی/ شبکه روستا کالا دست دلالان را کوتاه می‌کند
معاونت سازندگی بسیج دانشجویی اقدام به تشکیل شبکه روستا کالا باهدف عرضه مستقیم محصولات به دست مصرف کننده کرده که دست دلالان را کوتاه کند.

محمد میرچی، مسئول کارگروه اقتصادی معاونت سازندگی بسیج دانشجویی با اشاره به تشکیل شبکه روستا کالا توسط دانشجویان جهادی گفت: شبکه روستا کالا که در ابتدا قرار بود به صورت مجازی فعالیت کند مسیر آن تغییر کرد و به فروشگاههایی حقیقی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی تبدیل شد.

مهلت ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی تا ۱۵ دی ماه تمدید شد
یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: مهلت ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه شهریه به دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و علمی-کاربردی تا ۱۵ دیماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: در سال جاری مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار بابت وام شهریه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و علمی-کاربردی در نظر گرفته‌شده است که این وام براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقدشده از طریق آن بانک پرداخت می‌شود.

آغاز مجدد ثبت‌نام نقل و انتقال دانشگاه آزاد/ نتایج تا پایان دی اعلام می‌شود
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد از ثبت نام مجدد نقل و انتقال این دانشگاه خبر داد و گفت: ثبت‌نام از ۵ دی آغاز و تا ۱۰ دی ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد ، در خصوص فرصت مجدد ثبت نام نقل و انتقال این دانشگاه گفت: ثبت نام مجدد از 5 دی از طریق سامانه منادا آغاز و تا 10 دی ماه ادامه دارد.

اصلاح تقویم جذب سالانه دانشگاه‌ها/ بازنگری در ساختار هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه آزاد اسلامی
جلسه ۲۰۱ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمد علی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر جواد محمدی ضمن تاکید بر لزوم ارائه گزارش جذب اعضای هیئت علمی توسط وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شصت درصد از اعضای هیئت علمی شاغل در دانشگاه‌ها در ۱۰ سال اخیر جذب شده‌اند.

مجوز ۱۶ نشریه جدید در دانشگاه تهران صادر شد
در این جلسه با صدور مجوز ۱۶ نشریه و تغییرات در ۲۴ نشریه و انتشار ۳ نشریه الکترونیکی موافقت شد.

نشریات برسم، Rainbow، پارلمان، تخاطب، چرخش، چارلز داو، ساکانا، سرو، سبزاندیشان، کوی بصیرت، کیان، مزامیر، مدوسا، میعاد، مهندسی و مدیریت در سوانح و معرفت موفق به کسب مجوز انتشار شدند.

۱۰کشته و ۲۷ مجروح در واژگونی اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات/ اتوبوس ترمز بریده بود+ فیلم و عکس
در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات که روز دوشنبه رخ داد، ۱۰ دانشجو کشته و ۲۸ دانشجو زخمی شدند.

 طی حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات که حوالی ساعت ۱۲:۲۰ ظهر روز دوشنبه در محوطه دانشگاه و مابین ساختمان دکتر حبیبی و دانشکده علوم رخ داد، متاسفانه 10 دانشجو کشته و ۲۸ نفر نیز زخمی شدند.

رشد تولید علمی ما در دنیا ۱۹ برابر شده است/ کاهش بودجه نهاد رهبری در سال آینده
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص بودجه سال آینده که روز گذشته از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد، گفت: در این بودجه سهم نهاد کاهش پیدا کرده؛ اما بودجه دانشگاه‌ها بین ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در چهل و یکمین همایش سراسری مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها که دیروز برگزار شد، گفت: مسئولیت ما در دانشگاه‌ها مسئولیت سنگین و بزرگی است و این فرصت برای ما فراهم شده که در این عرصه خدمت کنیم، عرصه‌ای که در آن حضور داریم سخت‌تر از جنگ است عرصه بین اراده‌ها و باورهاست. اگر در طول تاریخ مواجهه با معارف دینی داشته باشیم دائما بین حق و باطل درگیری و نزاع بوده است. معارف دین و حقایق دین را باید برای خودمان یک بار دیگر نصب العین داشته باشیم؛ به این معناست که در این راه بن بستی وجود ندارد و با هیچ نیرو و توانی از بین نمی‌رود.