تاریخ : 1397,شنبه 08 دي13:45
کد خبر : 296161 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در واکنش به رشته توئیت‌های وزیر آموزش‌وپرورش درباره مقابله با مافیای کنکور رخ داد؛

حمایت تشکل‌های دانشجویی از بطحایی در ماجرای مقابله با موسسات آموزشی

امروز در صحنه مبارزه‌ای قرار داریم که مولف کتاب درسی تمام مسیرهای استاندارد را طی کرده تا کنجکاوی دانش‌آموز را تقویت کند اما بلافاصله یک مؤسسه غیرحرفه‌ای کتاب حل‌المسائل را وارد میدان می‌کند و تمام نقشه‌های ما برای تحریک اندیشیدن در دانش‌آموز را نقش برآب می‌کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی روزهای گذشته سید محمد بطحایی که بارها نسبت به "حجم فراوان کتاب‌های کمک آموزشی و جزوات آمادگی آزمون" انتقاد و آن را تهدیدی برای برنامه و کتاب‌ها درسی عنوان کرده بود، این بار در صفحه توئیتر خود نوشته است خبر از اقدامات جدید خود داد و نوشت:

۱- چندی پیش نامه ای را به محضر رهبری معظم انقلاب درخصوص تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسات در رسانه ها نوشتم که مورد لطف و نظر مساعد ایشان قرار گرفت و دستورات موثری در این خصوص صادر نمودند.

۲- از وزارت ارشاد و برادرم جناب دکتر صالحی خواسته ام تا صدور مجوز برای کتب کمک درسی را منوط به تایید کارشناسان آموزش و پرورش نماید.

۳- به برادر عزیزم مهندس رحمانی وزیر محترم صمت نیز اعلام کردم که از نظر وزارت آموزش و پرورش تخصیص ارز دولتی و حمایتی برای کاغذ کتب کمک درسی هیچ توجیهی ندارد و ارز مربوط صرف تامین سایر اقلام شود.

۴- در نامه ای به برادر عزیزم دکتر علی‌عسگری با استناد به نص صریح قانون خواسته‌ام هرگونه تبلیغات در این زمینه با مجوز وزارت آموزش و پرورش انجام پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش پیش از این نیز گفته بود که " به سادگی یک کتاب کمک آموزشی که حداقل استانداردها را ندارد برنامه درسی ما را تهدید می‌کند و امروز در صحنه مبارزه‌ای قرار داریم که کارشناس و مولف کتاب درسی تمام مسیرهای استاندارد را طی کرده تا کنجکاوی و حس پرسشگری دانش‌آموز را تقویت کند اما بلافاصله یک مؤسسه غیرحرفه‌ای کتاب حل‌المسائل را وارد میدان می‌کند و تمام نقشه‌هایی را که ما طراحی کردیم تا دانش‌آموز خودش بیندیشد و به جواب مسئله برسد، نقش برآب می کند."

در همین راستا چند تشکل دانشجویی در نامه‌ای به سیدمحمد بطحایی ضمن اعلام حمایت خود از اقدامات وی برای مقابله با روند قدرت گرفتن مافیای کنکور، آمادگی خود را برای همکاری با این وزارت‌خانه اعلام کردند.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر بطحایی
وزیر محترم آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

و هو معکم این ما کنتم والله بما تعملون بصیر
در محیط آموزش و پرورش باید کارى بشود که حتى یک استعداد، از میان این میلیونها نوجوان و جوان ایرانى هدر نرود
رهبر معظم انقلاب اسلامی

شناخت، شکوفا کردن و پرورش استعدادهاى دانش‌آموزان و تقویت روح بررسى و تتبع و تحقیق و ابتکار و خلاقیت در تمام زمینه‌هاى علمی، فنی، فرهنگى و علوم اسلامى با تأکید بر نفى روحیه‌ی مدرک‌گرائى از اهداف اساسی وزارت آموزش و پرورش است. آنچه اخیرا شاهد آن بودیم سیطره‌ی آموزش بر پرورش و ناتوانی در پرداختن به امر پرورش است. همچنین تعدد برنامه‌های آموزشی و تبلیغات کتب کمک درسی مختلف در صدا و سیما باعث تحمیل فشار روانی به دانش آموزان در مقاطع مختلف می‌شود.

بسیار خرسندیم که حضرتعالی به مسائل تعلیم و تربیت کشور به صورت جدی و مستمر می‌پردازید، پیگیری‌های حضرتعالی و ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب، وزارت ارشاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صدا و سیما در خصوص تبلیغات پر تعداد و ناسالم برخی موسسات در رسانه‌ها، صدور مجوز کتب کمک درسی منوط به تایید کارشناسان آموزش و پرورش، عدم تخصیص ارز دولتی و حمایتی برای کاغذ کتب کمک درسی و همچنین انجام تبلیغات در زمینه آموزشی با مجوز وزارت آموزش و پرورش نشان از دغدغه‌مندی و نگاه عمیق و دقیق شما نسبت به مسئله تعلیم و تربیت دارد.

دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان از نگاه دقیق، عمیق و هدفمند حضرتعالی قدردانی نموده و حمایت خود را از این اقدام اعلام می‌دارد. امیدواریم سایر وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مربوطه نیز در جهت تحقق این اهداف اقدامات لازم را به عمل آورند.


کد خبرنگار : 84