تاریخ : 1397,چهارشنبه 19 دي15:41
کد خبر : 297709 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

کشف ۱ میلیارد بشکه نفت در خلیج مکزیک

بریتیش پترولیوم ۱ میلیارد بشکه نفت خام در یک میدان نفتی در خلیج مکزیک کشف کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سرمایه گذاری بریتیش پترولیوم در تکنولوژی نسل آینده به تازگی باعث کشف یک میلیارد بشکه نفت شده است .

این شرکت انرژی انگلیسی 1 میلیارد بشکه نفت خام در یک میدان نفتی در خلیج مکزیک کشف کرده است. همچنین کشف دو میدان نفتی دریایی جدید و یک سرمایه گذاری بزرگ جدید در یک میدان نفتی نزدیک را نیز اعلام کرد .

بریتیش پترولیوم بزرگترین تولیدکننده خلیج مکزیک است و سعی دارد این عنوان را حفظ کند. این شرکت حالا انتظار دارد تولید نفت از این منطقه به 400 هزار بشکه معادل های نفتی در روز تا نیمه دهه آینده برسد. امروز این شرکت حدود 300 هزار بشکه  نفتی تولید می کند که نسبت به کمتر از 200 هزار بشکه 5 سال پیش، افزایش یافته است .

بریتیش پترولیوم در روز سه شنبه اعلام کرد 1.3 میلیارد دلار برای ساخت فاز دوم میدان آتلانتیس در سواحل نیواورلین هزینه خواهد کرد. 8 چاه جدیدی که قرار است تولیدشان را در 2020 آغاز کنند، 38 هزار بشکه در روز به تولید بریتیش پترولیوم در آتلانتیس اضافه می کنند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که این شرکت 400 میلیون بشکه نفت دیگر در این میدان کشف کرد .

مقامات اجرایی در حال افزایش سرمایه گذاری در تکنولوژی پیشرفته  لرزه شناسی و پردازش اطلاعات برای تسریع توانایی شرکت در تثبیت اکتشاف های آتلانتیس و تاندر هورس هستند .

بریتیش پترولیوم اعلام کرد:« زمانی یک سال طول می‌کشید تا اطلاعات میدان نفتی تاندار هورس را ارزیابی کنیم ولی حالا فقط چند هفته طول می کشد» .

برنارد لونی مدیر اجرایی بریتیش پترولیوم در تولید و اکتشاف گفت:« ما در حال بالا بردن موقعیت خود در جهان هستیم و منابعمان را در میادین نفتی از طریق تکنولوژی، بهره وری و موفقیت در اکتشاف ارتقا می‌دهیم» .

این شرکت همچنین اکتشاف های جدیدی را در میادین نفتی شمال شرق تاندرهورس نزدیک به ناکیکا انجام داده است.

بریتیش پترولیوم اعلام کرد قصد دارد ذخایرش را در مانوئل توسعه دهد. شیل 50 درصد سهام این میدان نفتی را در اختیار دارد. تولید کنندگان همچنین در اکتشاف های هدلس نیک نزدیک به ناکیکا نفت پیدا کردند. 20.25 درصد سود این اکتشاف ها به بریتیش پترولیوم تعلق دارد .