تاریخ : 1397,چهارشنبه 19 دي16:08
کد خبر : 297712 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تجمع دانشجویان شیراز تا زمان پاسخگویی مسئولان برای حل مشکل کارتن‌خواب‌ها ادامه دارد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: تجمع دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز در اعتراض به عدم سازماندهی کارتن‌خواب‌ها تا زمانی که تصمیم برای حل این مشکل اتخاذ نشود، ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، احسان زیارتی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: هفته گذشته خبر فوت یک بانوی کارتن‌خواب به نام «گلبس» در شیراز، بسیاری را اندوهگین کرد.  پس از انتشار این خبر برخی از فعالین دانشجویی نیز اعتراض خود را نسبت به نبود گرمخانه در شیراز و بی‌توجهی به وضعیت معتادین و کارتن‌خواب‌ها در شیراز اعلام کردند.

زیارتی مطرح کرد: شب گذشته  تجمع اعتراضی دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز مقابل ساختمان شورای شهر شیراز در اعتراض به عدم سازماندهی کارتن‌خواب‌ها آغاز شد و تا زمانی که تصمیم اساسی جهت حل مشکل کارتن‌خواب‌های شیراز اتخاذ شود، در مقابل ساختمان شورای شهر در سرما می‌خوابند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز تصریح کرد: طبق قانون یکی از مهمترین وظایف شورای هر شهر، بعنوان مرکز تصمیم‌گیری در آن شهر، بررسی و شناخت کمبودها، نیاز‌ها و نارسایی اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهاد‌های اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌‍ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط است. اما امسال در شرایطی وارد فصل سرد زمستان شده‌ایم که نه تنها مشکلات گذشته رفع نشده است بلکه به تعداد کارتن‌خواب‌ها نیز افزوده شده است.

وی گفت: با تجمع اعتراضی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز مقابل شورای شهر یکی از  اعضای شورای شهر بین دانشجویان حضور پیدا کرد و قرار شد جلسه فوری با معاونین و مسئولین ارشد شهر تشکیل شود و اگر به نتیجه فوری نرسید، باز این تجمع ادامه خواهد داشت.