تاریخ : 1397,پنجشنبه 20 دي15:36
کد خبر : 297831 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

آخرین آمار از مجروحان اعتراضات یک ماهه فرانسه

اطلاعات رسمی نشان می دهد در پی ناآرامی‌ها در فرانسه در طول یک ماه شمار افرادی که به شدت زخمی شده اند، بیش از 1400 نفر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، طبق اطلاعات منابع رسمی درباره ناآرامی‌های هفته‌های اخیر در فرانسه، در طول یک ماه، هزار و ۴۰۷ نفر بر اثر درگیری با پلیس این کشور به شدت زخمی شده‌اند.

در میان حملات صورت گرفته شلیک با سلاح‌های غیرکشنده به سر معترضان و روزنامه نگارانی که هدف قرار گرفته‌اند را هم باید مدنظر داشت.

معترضان فرانسوی در شهرهای مختلف این کشور از اواسط ماه نوامبر چندین تظاهرات اعتراضی برگزار کرده‌اند و موارد متعددی از درگیری شدید میان پلیس و معترضان و استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش برای متفرق کردن معترضان گزارش شده است. تعداد شنبه‌های اعتراضی در پاریس تاکنون از هشت هفته عبور کرده است.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد. معترضان ماکرون را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

این اعتراض‌ها به یک گروه و یا حزب خاص تعلق ندارد و اگر چه در آغاز اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت بود اما اکنون تبدیل به عرصه‌ای برای اعتراض به سیاست‌های دولت ماکرون تبدیل شده است.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه به تازگی هشدار داد که دولت با تظاهرات بدون مجوز با سختگیری برخورد می کند و مجازات سختی برای آشوبگران در نظر گرفته خواهد شد. اظهارات نخست وزیر فرانسه به عنوان بخشی از دستور عمومی جدید بوده که از مجموعه اقدامات دولت است.