تاریخ : 1397,شنبه 22 دي18:16
کد خبر : 298047 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور از طریق دانشگاه پیام نور

دبیر کل و عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران از صدور خدمات فنی و مهندسی از طریق دانشگاه پیام نور در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حمیدرضا سیفی در حاشیه امضای تفاهم نامه کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران با دانشگاه پیام نور گفت: شرایط اقتصادی جامعه ایجاب می کند تا در حوزه فنی و مهندسی صدور خدمات داشته باشیم و ما می توانیم از طریق دانشگاه پیام نور در خارج از کشور این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما با یکسری از کشورهای خارجی ارتباط بسیار خوبی داریم اما چون این ارتباط از طریق دانش نبوده نتوانسته ایم آن بهره وری کامل را از آن داشته باشیم. بر همین اساس صدور خدمات فنی و مهندسی با انعقاد این تفاهم نامه از طریق شعبات دانشگاه پیام نور در خارج از کشور انجام می شود.

دبیر کل و عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران، افزود: تفاهم نامه کانون و دانشگاه پیام نور، بیشتر در زمینه ارتباط دانشگاه پیام نور با صنعت است  و اینکه  پایان نامه ها کاربردی شده و از حوزه نظری خارج شوند  و دانشجویان به صورت علمی در صنعت کارآموزی کنند.

وی ادامه داد: از اهداف دیگر این تفاهم نامه تشکیل استارت آپ های جامع در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی و آموزش است که هر کدام را به صورت فاز به فاز پیش خواهیم برد.

در ادامه محمد علی کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور نیز گفت: برنامه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور در حال شکل گیری است و در روزهای آینده عملی می شود.

وی ادامه داد: یک برنامه دیگری نیز توسط دانشگاه پیام نور اجرایی خواهد شد که استعدادیابی در سطوح دانشجویی و دانش آموزی است تا به وسیله آن نیروهای توانمند شناسایی شده و از ظرفیت آن استفاده شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور افزود:  کدنویسی حوزه های مختلف با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از برنامه های دانشگاه است که عملیاتی خواهد شد. همچنین شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد راه اندازی خواهد شد و در این زمینه قراردادهای خوبی منعقد شده است.