تاریخ : 1397,یکشنبه 23 دي17:08
کد خبر : 298191 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

در نشست دانشجویان با سخنگوی شورای نگهبان چه گذشت؟

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: نشست صمیمانه دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی شریف با سخنگوی شورای نگهبان برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، پویا سلیمانی با بیان اینکه بحث اصلاح قانون انتخابات از جمله مسائلی بود که در نشست با سخنگوی شورای نگهبان در مورد آن خیلی بحث شد، گفت: در خیلی از موارد آقای کدخدایی می‌پذیرفتند که کاستی‌هایی وجود دارد، ولی در نهایت جمع بندی این بود که مجلس و دولت باید در رابطه با اصلاح قانون انتخابات ورود جدی پبدا کنند که به نظر بنده با توجه به ذی نفع بودن دولت و مجلس ورود خاصی به اصلاح قانون انتخابات نمی‌کنند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: موضوع دیگری که در این نشست صمیمی مطرح شد بحث رد و صلاحیت اشخاص بود که طی سال‌های گذشته برای شورای نگهبان هزینه ایجاد کرده است. همچنین بر روی موضوعاتی مانند معاهده پاریس، برجام، CFT و استانی شدن انتخابات بحث شد و پاسخ‌های خوبی نیز دریافت کردیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه در این نشست در خصوص چرایی تایید صلاحیت روحانی رئیس جمهور و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و اینکه این تایید صلاحیت‌ها به چه منطقی پیش رفت، افزود: سخنگوی شورای نگهبان نظرات خود در مورد استانی شدن انتخابات را مطرح کردند، ولی جزئیات آن را خودشان باید مطرح کنند.

وی با بیان اینکه کلیت پاسخ‌های آقای کدخدایی قانع کننده بود، ولی در برخی از موارد پاسخ‌ها برای ما قانع کننده نبود، و حتی خودشان نیز در پایان جلسه عنوان کردند که فهمیدند برخی از پاسخ‌ها قانع کننده نبوده، افزود: همچنین در این جلسه در رابطه با ساختار شورای نگهبان، پخش مشروح مذاکرات و شفافیت آراء اعضای شورای نگهبان بحث شد که آقای کدخدایی جواب‌هایی داشتند، اما ما قانع نشدیم، چون انتظار می‌رفت پاسخ کامل تری بدهند.

سلیمانی اظهار کرد: در رابطه با شفافیت آراء اعضای شورای نگهبان آقای کدخدایی معتقد بودند که خود اعضاء باید در این رابطه تصمیم بگیرند، ولی آن‌ها الان این جمع بندی را ندارند.

وی بیان کرد: ما در این نشست مطالبات خود را مطرح کردیم و در مجموعه فضا هم راضی کننده بود.

سلیمانی اظهار کرد: سخنگوی شورای نگهبان در این نشست قول دادند که در مراسم عمومی با حضور دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات آن‌ها باشند.