تاریخ : 1397,دوشنبه 24 دي23:49
کد خبر : 298388 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

برای جستجوی مقاله و پایان‌نامه حتما کلیک کنید؛

۷ پایگاه علمی فارسی‌زبان ویژه دانشجویان را بشناسید +عکس

مقالات علمی و پایگاه‌های ارائه دهنده‌ی این مقالات همواره می‌توانند زمینه و بستر مناسبی را برای یک تولید علمی دانشجویی ایجاد کنند. دانشجویان علاوه بر دانشی که خود در طول دوران تحصیل کسب کردند، برای افزایش وسعت و دامنه‌ی اثر و مقاله‌ی خود نیاز به بررسی بیشتر آثار علمی دیگری نیز پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که روزهای سخت امتحانات فرارسیده و تمام دانشجویان را درگیر به خود کرده است، مقالات علمی و پایگاه‌های علمی ارائه دهنده‌ی این مقالات، بازار گرم‌تری نسبت به قبل پیدا می‌کنند. چه بسیار دانشجویانی هستند که خود را در میانه‌ی امتحانات برای ارائه‌ی پایانی و دفاع آماده می‌کنند و حتی دانشجویانی دیگری که برای جبران کسری نمرات یا غیبت‌های خود در طول ترم، نیاز به تولیدات علمی و تدوین اثر علمی یا مقاله پیدا می‌کنند.

مقالات علمی و پایگاه‌های ارائه دهنده‌ی این مقالات همواره می‌توانند زمینه و بستر مناسبی را برای یک تولید علمی دانشجویی ایجاد کنند. دانشجویان علاوه بر دانشی که خود در طول دوران تحصیل کسب کردند، برای افزایش وسعت و دامنه‌ی اثر و مقاله‌ی خود نیاز به بررسی بیشتر آثار علمی دیگری نیز پیدا خواهند کرد.

به همین منظور، چند پایگاه علمی ارائه مقالات و آثار علمی دانشجویان ایرانی که به زبان فارسی است و دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با مراجعه به آن‌ها از خدمات علمی بهره‌مند شوید.

ایرانداک: پایگاه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
آدرس سایت:
irandoc.ac.ir
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نزدیک به 50 سال سابقه دارد (از سال ۱۳۴۷) و پایگاه این پژوهشگاه که به ایرانداک معرف است دارای بیش از ۶۱۵ هزار رکورد اطلاعاتی در حوزه های مختلف است. در این پایگاه امکان دسترسی به پایان نامه ها، طرح های پژوهشی، همایش ها، مقاله ‌ها و گزارش های دولتی تولید شده در داخل کشور را فراهم می کند. در این پایگاه نسخه تمام متن بیش از ۲۶۰ هزار پایان نامه وجود دارد.

پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
آدرس سایت: sid.ir
پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی وابسته به جهاد دانشگاهی محبوب ترین پایگاه علمی در ایران است چرا که امکان دسترسی به هزاران مقاله را به صورت رایگان فراهم کرده است. مهمترین خدمات این پایگاه عبارتند از: نمایه سازی نشریات علمی پژوهشی کشور، دسترسی رایگان به چکیده مقالات و متن کامل مقالات، معرفی و نمایه سازی نشریات ایرانی ISI

پرتال جامع علوم انسانی
آدرس سایت: ensani.ir
پرتال جامع علوم انسانی وابسته به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. این پرتال دارای بیش از ۳۰۰ هزار داده علمی است و امکان دسترسی به ۲۲۵ هزار داده تمام متن و  حدود ۱۱۰ هزار مقاله  تمام متن را در اختیار شما قرار می دهد. این پرتال با بیش از ۱۰۰۰ نشریه علمی همکاری دارد.

پایگاه استنادی علم جهان اسلام (ISC)
آدرس سایت: isc.gov.ir
این پایگاه منتشر کننده لیست مجلات معتبر کشورهای جهان اسلام است. در سایت این پایگاه ۶۳۵۰۰ مقاله علمی قابل دسترسی است.

ایران مدکس: بانک مقالات سلامت
آدرس سایت: health.barakatkns.com
ایران مدکس اولین فاز شرکت برکت است که به پوشش مجلات و متون علمی بخش سلامت اختصاص دارد. قرار است فازهای بعدی این شرکت به بخش های علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی و سایر حیطه ها بپردازد. ایران مدکس  در زمینه سلامت امکان جستجوی ۱۴۸۳۶۴ مقاله و همچنین دسترسی به ۱۱۱۵۴۱ متن کامل مقاله را فراهم می کند. تعداد مجلات تحت پوشش این پایگاه در حال حاضر به ۳۷۲ عنوان می رسد.

نور مگز: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
آدرس سایت:  noormags.com
نور مگز وابسته به مرکزتحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که وظیفه شناسایی و عرضه مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی را بر عهده دارد. این پایگاه در صورت عضویت در آن، امکان دسترسی به مجلات تمام متن را در اختیار شما قرار می دهد.

مدلیب: بانک جامع مقالات پزشکی
آدرس سایت: medlib.ir
مدلیب توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت به منظور یکپارچه سازی اطلاعات پژوهشی–آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی و دسترسی پژوهشگران به متون پژوهشی تدارک دیده شده است. مدلیب در حال حاضر ۱۱۵۲۰۶ مقاله را از ۲۹۵۹ مجله مرتبط با علوم پزشکی پوشش می دهد.


کد خبرنگار : 17