تاریخ : 1397,شنبه 29 دي22:30
کد خبر : 298951 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

قطع همکاری دانشگاه آکسفورد و هواوی

مدیریت دانشگاه آکسفورد در یک بیانیه جدید اعلام کرده است، به دلیل نگرانی‌های امنیتی همکاری خود با شرکت هواوی را قطع می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، مدیریت دانشگاه آکسفورد در یک بیانیه جدید اعلام کرده است، به دلیل نگرانی‌های امنیتی همکاری خود با شرکت هواوی را قطع می‌کند.

برهمین اساس، دانشگاه آکسفورد از امروز نه تنها کمک‌های مالی شرکت فناوری هواوی را نمی‌پذیرد بلکه هیچ قرارداد تحقیقاتی جدیدی با Huawei را امضاء نخواهد کرد.

سخنگوی دانشگاه آکسفورد با بیان اینکه محافظه‌کاری‌ها به دلیل نگرانی‌های عمومی پیرامون ارتباط شرکت فناوری هواوی با دولت چین است، اظهار داشت: قطع همکاری با این شرکت هیچ تأثیری بر پروژه‌های در حال اجرا نخواهد گذاشت.

«هواوی» در ماه‌های اخیر با اتهاماتی مبنی بر اینکه محصولاتش می‌تواند از سوی دولت چین برای جاسوسی یا ارتباطات ناشی از آن استفاده شود، روبرو شده است؛ علاوه بر این، همکاری شرکت فناوری هواوی در به روز رسانی شبکه ارتباطی انگلیس موجب نگرانی مقامات این کشور شده است.

برهمین اساس، ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند نیز نگرانی‌های مشابه دولت انگلیس دارند.

هواوی که در 5 سال گذشته با بیش از 20 دانشگاه انگلیس در 100 پروژه تحقیقاتی مشترک همکار داشته، وجود هرگونه خطر امنیتی را رد کرده است.

سخنگوی  دانشگاه آکسفورد گفت که  این دانشگاه در تاریخ 8 ژانویه تصمیم گرفت تا همکاری خود با هواوی را در زمینه کمک‌های مالی و پروژه‌های تحقیقاتی قطع کند.

سخنگوی دانشگاه آکسفورد ادامه داد: ما امیدواریم که این مسائل به زودی حل و فصل شوند و شرکت فناوری هواوی حسن نیت خود را ثابت کند.


کد خبرنگار : 15