تاریخ : 1397,جمعه 05 بهمن12:56
کد خبر : 299649 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

فاکس اسپورتس عنوان کرد؛

۵ نکته مهم دیدار ایران و چین

سایت فاکس اسپورتس آسیا در گزارشی به اتفاقات مهم دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از تسنیم،، سایت فاکس اسپورتس آسیا پس از برتری ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، به پنج نکته مهم این مسابقه اشاره کرد که به شرح زیر است:

* یک نیمه فوق‌العاده
بازی ایران و چین از ابتدا یکی از مهیج‌ترین دیدارهای جام بود. دو تیم از اول مسابقه، عقب‌نشینی نکردند و یک بازی باز ارائه کردند. چین ابتدا با ارسال هائو جونمین برای وو لی نزدیک بود دروازه ایران را باز کند که رامین رضاییان اجازه نداد توپ به مهاجم چین برسد. در آن سوی میدان هم ژنگ‌ژی توپ آزمون را از روی خط دروازه دور کرد.

* چین تاوان سستی خود در دفاع را پرداخت کرد
گل نخست ایران با ناتوانی مدافعان چین در دفع توپ به ثمر رسید. در حالی که به نظر می‌رسید فنگ ژیائوتینگ در نیمه زمین خود شرایط را در کنترل دارد، سردار آزمون به سرعت توپ را گرفت و آن را به طارمی رساند. طارمی در محوطه جریمه، توپ را بدون اشتباه وارد دروازه چین کرد و به کارلوس کی‌روش و مردانش، برتری زودهنگام را هدیه داد. چیزی که به آن بسیار نیاز داشتند.

* آزمون در شرایط فوق‌العاده
پس از نمایشی ضعیف مقابل عمان که چند فرصت گلزنی را هدر داد، مهاجم ایران به شرایط کاملاً آرمانی خود بازگشت. آزمون در طول ۸۵ دقیقه‌ای که در زمین بود، مدافعان چین را آزار داد. او پس از همه تلاش‌هایی که برای گل نخست ایران انجام داد، نامش را در لیست گلزنان بازی نوشت. آزمون پس از اینکه توپ را از شی‌که ربود، دروازه‌بان چین را دریبل زد و گل دوم را به ثمر رساند.

* نیاز چین به بازسازی پس از جدایی لیپی
مارچلو لیپی، سرمربی باتجربه چینی‌ها گفته بود که جام ملت‌های آسیا، آخرین حضور او روی نیمکت چین خواهد بود. قهرمان جام جهانی با انتخاب بازیکنانی که در آینده چندان استفاده نمی‌شوند، زیر تیغ انتقادات قرار گرفت و شکست در جام ملت‌های ۲۰۱۹، می‌تواند یک بازسازی برای مسن‌ترین تیم مسابقات رقم بزند.

* ایران با نمایش بسیار خوب خود، بیانیه‌ای صادر کرد
شاید امسال تنها دوره‌ای باشد که ایران بتواند به انتظار بسیار طولانی‌مدت خود برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا پایان دهد. آخرین قهرمانی ایران در این مسابقات به سال ۱۹۷۶ و به قهرمانی این تیم در خانه خود بازمی‌گردد و این تیم حالا با شکست ۳ بر صفر یکی از مدعیان جام، بیانیه‌ای صادر کرد.

گفته می‌شود که کی‌روش پس از پایان جام ملت‌های آسیا، قراردادش را با فدراسیون فوتبال کلمبیا امضا می‌کند و سرمربی پیشین رئال مادرید نمی‌تواند با راهی بهتر از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، به کار خود در ایران پایان دهد. ایران در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ژاپن می‌رود، اما ایران با ارائه چنین نمایشی مقابل ژاپن، می‌تواند جام قهرمانی مسابقات را در ابوظبی بالای سر ببرد.