تاریخ : 1397,یکشنبه 14 بهمن14:04
کد خبر : 300830 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

در نشست خبری یزدان‌مهر صورت گرفت؛

امروز، آغاز طرح بخشودگی جرایم بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان / جزئیات تسهیلات مالی دانشجویان دکتری

در این طرح دو گزینه در نظر گرفته شده است. در گزینه اول دانش آموختگان می توانند با بازپرداخت کل بدهی خود به صورت یک جا از بخشش صد درصدی جرایم بهره مند شود و در گزینه دوم دانش آموختگان می توانند با بازپرداخت اقساط معوق و ۵۰ درصد جریمه خود از بخشودگی مابقی جریمه برخوردار شوند. (۵۰ درصد جریمه شامل بخشودگی می شود).

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ذوالفقار یزدان مهر صبح امروز در نشست خبری از آغاز طرح بخشودگی صددرصدی جرایم بدهکاران به صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و گفت: این طرح از ۱۴ بهمن آغاز شده و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه داد. او ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در راستای اجرای سیاست خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان و دانش آموختگان و رفاه حال دانش آموختگان بدهکار و فراهم ساختن تسهیلات جهت بازپرداخت بدهی بدهکاران معوق و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سقف صددرصدی را اجرا می کند.

یزدان مهر گفته است: در این طرح دو گزینه در نظر گرفته شده است. در گزینه اول دانش آموختگان می توانند با بازپرداخت کل بدهی خود به صورت یک جا از بخشش صد درصدی جرایم بهره مند شود و در گزینه دوم دانش آموختگان می توانند با بازپرداخت اقساط معوق و ۵۰ درصد جریمه خود از بخشودگی مابقی جریمه برخوردار شوند. (۵۰ درصد جریمه شامل بخشودگی می شود).

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: متقاضیان باید صرفاً با مراجعه به پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان از این طرح استفاده کنند.

یزدان مهر اظهار کرد: تاکنون 404 میلیارد تومان از بدهکاری دانش آموختگان به صندوق رفاه پرداخت شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: سال آینده میزان وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهلی در شهر تهران به ۷۰ میلیون تومان و سایر شهرها به ۳۰ میلیون تومان می رسد.

ذوالفقار یزدان مهر صبح امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره وام ویژه دکتری اظهار داشت: سال ۹۳ کل اعتباری که برای دانشجویان دکترا اختصاص داده شد، سه میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان بود که با تأکید وزیر  علوم در سال ۹۴ این اعتبار به ۲۰ میلیارد تومان و در سال ۹۵ به ۵۸ میلیارد تومان و در سال ۹۶ به ۱۶۶ میلیارد تومان و در سال جاری به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان  تاکید کرد: کل دانشجویان دکترای غیر بورسیه روزانه شامل حال این وام شده و از آن استفاده کرده اند.

وی افزود: بخشی از این وام توسط یکی از بانک ها پرداخت می شد. تعدادی که نتوانستند از طریق بانک این وام را دریافت کنند از طریق صندوق آن را دریافت می کنند.

یزدان مهر تصریح کرد: به دانشجویان دکتری هر ماه ۷۰۰هزار تومان پرداخت می شود و در کنار آن می توانند از سه میلیون وام ضروری استفاده کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره اینکه آیا وام دکتری برای سال ۹۸ افزایش خواهد یافت، گفت: ما بنا داریم رقمی را که بانک ها ارائه می دهند افزایش دهیم البته این موضوع بعد از تأیید در هیئت امنا، اجرایی می شود.

وی ادامه داد:  همچنین برنامه داریم تا دانشجویان تمام وقت دکتری بعد از آزمون جامع بتوانند از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از یک بسته ویژه وام ازدواج و وام ودیعه مسکن متاهلین خبر داد که قرار است در بودجه ۹۸ پیش بینی شود که براساس آن وام ودیعه مسکن دانشجویان در تهران به ۷۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰ میلیون تومان و کلان شهرها ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید که کمیسیون فرهنگی مجلس آن را تصویب کرده و در صورتی که کمیسیون تلفیق نیز آن را تصویب کند، اجرایی خواهد شد.


کد خبرنگار : 16