تاریخ : 1397,دوشنبه 15 بهمن12:10
کد خبر : 300960 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

در دانشگاه صنعتی ارومیه صورت گرفت؛

تهدید سرپرست خوابگاه با چاقو برای ورود به خوابگاه دختران/ پسر جوان با لباس دخترانه وارد خوابگاه شد!

اعتراض دانشجویان این دانشگاه به سهل انگاری مسئولین در حفظ حریم و امنیت خوابگاه و کنترل عبور و مرورها، شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه طی بیانیه ای خواستار برخورد با مسئولین مربوطه و متخلف در این موضوع و ورود مسئولین به علت حساسیت موضوع جهت روش شدن موضوع و برخورد با مسئولین سهل انگار در این امر شد

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه در خبری از ورود یک مرد جوان به خوابگاه دخترانه این دانشگاه خبر داد. شورای صنفی این دانشگاه در اطلاعیه ای آورده است: "در پی اتفاق بسیار ناگوار ورود یک پسر به خوابگاه بهشتی دخترانه دانشگاه صنعتی ارومیه و اقدام به تهدید سرپرست خوابگاه با چاقو پس از بر ملا شدن موضوع و فرار با دختر دانشجوی مرتبط با خود، و اعتراض دانشجویان این دانشگاه به سهل انگاری مسئولین در حفظ حریم و امنیت خوابگاه و کنترل عبور و مرورها، شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه طی بیانیه ای خواستار برخورد با مسئولین مربوطه و متخلف در این موضوع و ورود مسئولین به علت حساسیت موضوع جهت روش شدن موضوع و برخورد با مسئولین سهل انگار در این امر شد".

تهدید سرپرست خوابگاه با چاقو برای ورود به خوابگاه دختران

این در حالی است که محمدرضا سالمی دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه پیرامون جزئیات این موضوع گفت: درب خوابگاه دختران راس ساعت 9 شب بسته می‌شود و ما زمانی متوجه این موضوع شدیم که سرپرست خوابگاه برای حضور و غیاب طبق روال هر شب رفته بود میان دانشجویان و حضور غیاب در همه اتاق ها نوبت به نوبت انجام میشد.

سالمی ادامه داد: موضوع از این قرار است که سرپرست خوابگاه با یک سوییت(اتاق) بسته روبرو میشود که درب از داخل قفل بوده است و با پیگیری سرپرست درب اتاق باز میشود که ناگهان با یک پسرجوان و یکی از دختران دانشجو که مقیم خوابگاه بوده است روبرو میشود.

این فعال دانشجویی گفت: وقتی پسر جوان درب اتاق را از داخل باز میکند سریعا با سلاح سرد سرپرست خوابگاه را تهدید و نهایتا پا به فرار میگذارد، اما به درب بسته و قفل شده ی خروجی خوابگاه بر میخورد که مجدد مجبور میشود به داخل خوابگاه بازگردد و در ادامه درگیری، سرپرست خوابگاه را از پله ها به پایین پرتاب میکند.

سالمی در این زمینه گفت: مسئول امور خوابگاه ها هم در حین این چند دقیقه با تماسی که از طرف سرپرست با وی میشود متوجه موضوع شده، و خود را به محل رساند که با تهدید پسر جوان روبرو شد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه پیرامون نحوه ورود پسر جوان به خوابگاه گفت: فیلمی که از دوربین های مدار بسته در اختیار ما قرار دارد نشان میدهد این پسر جوان حدود ساعت 11 با همکاری خود دختر دانشجو و با لباس دخترانه وارد خوابگاه شده است.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی ارومیه اضافه کرد:  پسر جوان به همراه دختر دانشجو در نهایتا توانستند با یک خودرو از محل متواری بشوند.

وی درباره سرنوشت دختر جوان گفت: ما همگی به دنبال این هستیم تا از وضعیت دختر آگاه بشویم و پلیس امنیت هم پیگیر ماجرا است.

وی درباره بی توجهی مسئولان مربوطه به امنیت خوابگاه ها گفت: ما در چندین نامه به مسئولین تذکر داده بودیم که سرپرست‌ها با دقت دوربین‌ها را چک نمیکنند، برای نمونه سال گذشته در خوابگاه پسران شاهد پخش مواد مخدر و حضور دزد در خوابگاه ها بودیم، در حالی که سرپرست خوابگاه‌ها اتاق و محل اسکان شان مقابل درب ورودی است اما کنترل کافی را ندارند.

سالمی گفت: نکته جالب این است این اتفاق خوابگاه دختران در سوئیت و طبقه ای رخ داده است که سرپرست خوابگاه هم در همان طبقه اسکان دارد اما متوجه حضور این پسر جوان نشده است.

این دانشجو پیرامون واکنش مسئولین دانشگاه تاکید کرد: مسئولین وعده داده اند که گیت امنیتی برای خوابگاهها بگذارند.

این فعال دانشجویی درباره فضای حاکم بر خوابگاه ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه حاشیه‌ها و واکنش‌ها نسبت به این اتفاق ادامه دارد و دانشجویان نسبت به تامین امنیت خوابگاه ها اعتراض دارند، حتی دختران خوابگاهی اعتقاد دارند این میزان از رفت و آمد آقایان(از تعمیرکار تا ...) در خوابگاه درست نیست و باید کنترل بیشتری وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: ما مدت‌ها پیش به سازمان امور دانشجویان پیرو امنیت خوابگاه ها نامه زده ایم و گفته ایم که سرپرست خوابگاه‌ها به وظایف خود عمل نمیکنند اما شاهد سهل انگاری‌های زیادی در این زمینه هستیم.


کد خبرنگار : 16