تاریخ : 1397,دوشنبه 15 بهمن22:01
کد خبر : 301045 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

پیگیری سوژه دانشجویان؛ برگزاری کنسرت مختلط در دانشگاه زنجان؟

معاون فر هنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: طبق قانون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقوله‌ای به عنوان کنسرت در دانشگاه‌ها نداریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس من سامانه‌ای است که مردم می‌توانند از طریق آن مشکلات خود را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس به پیگیری آن از مسؤولان بپردازند.

در این سامانه دانشجویان خواستار پیگیری برگزاری کنسرت مختلط در دانشگاه زنجان شدند، خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، این مشکل را از معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم پیگیری کرد.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه اجرای کنسرت به معنای واقعی کلمه در دانشگاه ممنوع است، گفت: طبق قانون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقوله ای به عنوان کنسرت در دانشگاه‌ها نداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در چهارچوب قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  برگزار شود، افزود: به طور کلی در برگزاری جشن‌هایی که در دانشگاه ها برپا می شود نباید اجرای کنسرت به معنای واقعی کلمه انجام شود.

غفاری اضافه کرد:  فضاهای آموزشی که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند مجاز به اجرای کنسرت نبوده و برگزاری کنسرت ممنوع و غیر قانونی است البته باید به این نکته اشاره کنم که اجرای موسیقی سنتی در قالب گروه های دانشجویی در چهارچوب قوانین و مقررات مجاز است.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون ما با چنین موضوعی در دانشگاه روبرو نبوده ایم، گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مراکز علمی به خصوص دانشگاه ها با رعایت قوانین و مقررات حاکم بر فضای آموزشی انجام می شود و تا کنون با مورد خاصی مانند اجرای کنسرت روبرو نبودیم.