تاریخ : 1397,شنبه 20 بهمن15:12
کد خبر : 301513 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

نظر مهدی محمدی درباره فیلم رد خون

فیلم به خوبی روایت واقعیت را با قصه گویی درآمیخته، و در همان حال که منافقین را به مخاطبان خود می شناساند و تاریخ می‌گوید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

فیلم رد خون ساخته محمدحسین مهدویان و به تهیه کنندگی دوست خوب و برادر نازنینم سید محمود رضوی، روایتی است ناب، پرکشش و هیجام انگیز، و البته درس آموز، از مواجهه مردم و نظام جمهوری اسلامی با منافقین.

فیلم به خوبی روایت واقعیت را با قصه گویی درآمیخته، و در همان حال که منافقین را به مخاطبان خود می شناساند و تاریخ می‌گوید، داستانی جذاب از تنگناهای عاطفی و انسانی را که بسیاری از جوانان آن دوران به سبب آمیخته شدن تحولات اجتماعی و سیاسی با زندگی شخصی و خانوادگی شأن، گرفتار آن بودند، نیز به تصویر می‌کشد.

فیلم چنان خوش ساخت است که تا انتها مجال پلک زدن به مخاطب نمی‌دهد –لااقل به من نداد- و یکسره این هشدار را تکرار می‌کند که برای انقلابیون هر لحظه یک ابتلاست و هیچکس، حتی بهترین مجاهدان، نباید خود را الی الابد «بیمه شده» بداند.

اینکه در بازی‌های روزگار هفت رنگ، کسانی وقت و سرمایه خود را صرف خلق روایت‌هایی جذاب از مقاطع حساس انقلابی می‌کنند که اکنون به بلوغ ۴۰ سالگی نزدیک می‌شود، حتماً جای شکر است و سپاس و ستایش.

بعدالتحریر:

لذت بخش ترین صحنه برای من جایی بود که صیاد از هواپیما پیاده شد…


کد خبرنگار : 38