تاریخ : 1397,سه شنبه 23 بهمن20:01
کد خبر : 301857 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اردوی راهیان نور بسیاری از واحد‌های دانشگاه آزاد در آستانه لغو قرار دارد

دبیر مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اردوی راهیان نور در بسیاری از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه لغو قرار دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، وحید شورابی، دبیر مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشجو، گفت: سال گذشته حدود ۱۳ هزار دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی به اردوی راهیان نور اعزام شدند که این آمار معادل ۱ درصد کل دانشجویان این دانشگاه عظیم است. مطابق ابلاغ ستاد راهیان نور کشور باید هر سال حداقل ۵ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها به این اردوی معنوی بصیرتی اعزام شوند که با توجه به وضعیت مالی دانشگاه‌ها تحقق این امر قدری دشوار به نظر می‌رسد.

وی به بیان اینکه هیچ حرکتی فرهنگی در دانشگاه‌ها مانند راهیان نور بر جوانان اثرگذار نبوده است، افزود: اردو‌های راهیان نور همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هر ساله ایشان بر تقویت و توسعه این حرکت عظیم فرهنگی تاکید داشته است.

شورابی با اشاره به وضعیت اعزام راهیان نور در سالجاری تصریح کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد نگاه خوبی به راهیان نور دارد و در دو سال گذشته همکاری حداکثری در ستاد راهیان‌نور دانشجویی داشته اند. در سالجاری نیز بخشنامه خوبی به همت این معاونت صادر و به واحد‌ها ابلاغ شد؛ اما متاسفانه بسیاری از واحد‌های دانشگاهی در تامین منابع مالی دچار مشکل هستند.

وی اظهار کرد: مدتی قبل مکاتباتی با رئیس دانشگاه انجام داده ایم تا دستور تامین منابع مالی راهیان نور واحد‌هایی که دچار مشکل هستند را صادر کند؛ اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های بسیار تاکنون دفتر ایشان پاسخی به مکاتبات بسیج دانشجویی نداده اند. در هر حال با ادامه روند فعلی اعزام اردو‌های راهیان نور امسال در دانشگاه آزاد اسلامی به نیم درصد کل دانشجویان دانشگاه نخواهد رسید.

دبیر مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن انتقاد از حوزه ریاست دانشگاه آزاد بیان کرد: در حالی که رئیس دانشگاه بر جهاد فرهنگی تاکید دارند، اما بروکراسی یا بی توجهی دفتر ایشان به مکاتبات بسیج دانشجویی همخوانی با خواسته رئیس دانشگاه ندارد.

شورابی افزود: امیدوارم در فرصت باقی مانده تدبیری از سوی مسئولان ارشد دانشگاه انجام شود تا شاهد تضعیف راهیان نور در دانشگاه آزاد اسلامی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوی راهیان نور بر اساس اسناد بالادستی جزو وظایف دانشگاه است و مجموعه بسیج دانشجویی مجری برگزاری این اردو‌ها است.