تاریخ : 1397,سه شنبه 23 بهمن22:26
کد خبر : 301871 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

رصد جزئیات سفر دانش آموزان با سرویس مدارس امکان پذیر شد

محققان دانشگاه صنعتی شریف با طراحی سامانه ای امکان پایش جزئیات سفر دانش آموزان با سرویس مدارس را توسط والدین و مسئولان مدرسه فراهم کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف با طراحی سامانه پایش سیستم های حمل و نقل دانش آموزی، امکان رهگیری آنلاین سرویس مدارس را از طریق تلفن همراه رانندگان، فراهم آورده اند که از این طریق اطلاعات لازم را در اختیار والدین و مسئولان مدرسه قرار می دهد.

امیر صمیمی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف گفت: این سامانه با هدف ارتقا سطح کیفیت خدمات سرویس‌ مدارس و با بهره‌گیری از تکنولوژی های نو و بستر اینترنت، ابزاری کاربردی را در اختیار مسئولان مدارس قرار داده و نگرانی‌های والدین در حوزه سرویس مدارس را برطرف می‌کند.

وی عنوان کرد: این سامانه به اولیا دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بصورت آنلاین جزئیات سفر دانش‌آموز خود را برروی تلفن همراه مشاهده کنند.

این پژوهشگر تاکید کرد: وجود پیغام‌های اطلاع‌رسانی مانند اطلاع لغو سفر دانش‌آموز به راننده و هشدارهای نزدیک شدن سرویس به منزل و مدرسه به والدین و همچنین امکان مسیریابی آسان برای رانندگان و اطلاع تصادف یا خرابی سرویس توسط راننده به مدرسه از امکانات کاربردی این سامانه به شمار می رود.

صمیمی اظهار داشت: مسئولان مدرسه نیز علاوه بر مشاهده آنلاین موقعیت ناوگان سرویس‌ تحت پوشش خود، امکان نظارت بر عملکرد رانندگان در دو زمینه نظم و پایش‌پذیری را خواهند داشت. در پایان هر ماه نیز کارنامه‌ای از عملکرد رانندگان در اختیار مسئولان مدرسه قرار داده می شود.