تاریخ : 1397,شنبه 11 اسفند23:49
کد خبر : 304114 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

گوشی‌ها و گجت‌های معرفی شده در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹

در جریان کنگره جهانی موبایل 2019 در بارسلونای اسپانیا، شرکت‌های معتبر از سراسر دنیا آخرین فناوری‌ها و محصولات تازه خود را به‌نمایش گذاشتند. در مطلب امروز، تمام اسمارت‌فون‌ها و گجت‌هایی که در نمایشگاه تخصصی فناوری و موبایل بارسلونا 2019 معرفی شدند را مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در جریان کنگره جهانی موبایل 2019 در بارسلونای اسپانیا، شرکت‌های معتبر از سراسر دنیا آخرین فناوری‌ها و محصولات تازه خود را به‌نمایش گذاشتند. در مطلب امروز، تمام اسمارت‌فون‌ها و گجت‌هایی که در نمایشگاه تخصصی فناوری و موبایل بارسلونا 2019 معرفی شدند را مرور می‌کنیم.

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)
گجت هواوی میت ایکس یک گوشی تاشو با آمادگی استفاده از فناوری 5G است. این اسمارت‌فون دارای یک نمایشگر 8 اینچی، سه دوربین و یک تکیه‌گاه برای استفاده یک دستی است.

قیمت هواوی میت ایکس: 2,600 دلار

سامسونگ گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold)
سامسونگ گلکسی فولد از دو نمایشگر تشکیل شده: یک نمایشگر 4.6 اینچی در قسمت بیرونی برای زمانی‌که این دستگاه به‌شکل کتاب بسته می‌شود، و یک نمایشگر داخلی 7.3 اینچی. سامسونگ گلکسی فولد به 6 دوربین مجهز شده است: سه دوربین در پشت، دو دوربین در قسمت داخلی و یک دوربین روی کاور. گوشی سامسونگ گلکسی فولد از تاریخ 26 آوریل برای فروش وارد فروشگاه‌ها می‌شود.

قیمت سامسونگ گلکسی فولد: 1,980 دلار

گوشی تاشوی مفهومی TCL
شرکت TCL در روزهای برگزاری کنگره جهانی موبایل 2019 در بارسلونای اسپانیا چندین طرح مفهومی مختلف را برای گوشی‌های تاشو معرفی کرد. هدف شرکت TCL ساخت دستگاه تاشویی است که قیمت مقرون به‌صرفه‌ای داشته باشد و عموم مردم امکان خرید آن‌را داشته باشند. یکی از مفاهیم ارائه شده دقیقا مشابه طرح کتاب تاشویی است که در سامسونگ گلکسی فولد دیدیم، اما به‌جای طراحی نمایشگر دوم روی کاور، از یک ساعت LED استفاده شده است.

نوبیا آلفا (Nubia Alpha)
این گجت گوشی است یا ساعت؟ در واقع، نوبیا آلفا ساعتی است که روی مچ بسته می‌شود. نمایشگر انعطاف‌پذیر OLED این ساعت حدودا 4.01 اینچ است. کاربر می‌تواند با استفاده از انگشت خود روی آن کار کند یا با تکان دادن دست خود در مقابل یک سنسور این کار را انجام دهد. هنوز قیمت و تاریخ عرضه ساعت نوبیا آلفا اعلام نشده است.

مایکروسافت هولولنز 2
مایکروسافت هولولنز این بار با ابزار جدید به‌کنگره جهانی موبایل 2019 بارسلونا آمد. "هولولنز 2" نسخه جدید این هدست واقعیت تلفیقی شرکت مایکروسافت است که 3 سال از عمر آن می‌گذرد. هدست AR مایکروسافت روی سه ناحیه کلیدی تمرکز کرده است: ردگیری با چشم، زمینه دید بزرگ‌تر و ردگیری دست بهتر. علاوه بر این، مایکروسافت هولولنز بسیار راحت‌تر شده است.

قیمت هولولنز 2: 3,500 دلار

نوکیا 9 پیورویو (Nokia 9 PureView)
گجت نوکیا 9 پیورویو قابل تا شدن نیست اما در نوع خود منحصر به‌فرد است چرا که اولین گوشی ساخته شده با 5 دوربین در پشت است. HMD با همکاری Ziess سه دوربین تک رنگ و دو دوربین رنگی برای ساخت تصاویر با محدوده دینامیک بزرگ‌تر طراحی کرده است. نوکیا 9PureView یک گوشی نسخه محدود است که زمان عرضه آن مشخص نیست.

قیمت نوکیا 9 پیورویو: 699 دلار

نوکیا 210، 4.2، 3.2 و 1 پلاس
نوکیا فقط یک گوشی خاص با 5 دوربین را به نمایشگاه بین‌المللی موبایل بارسلون نیاورد، بلکه همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این شرکت اقدام به‌ساخت گوشی‌هایی با طراحی‌های بسیار قدیمی و آشنا در قالب گجت‌های میان‌رده نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus)، نوکیا 3.2 و نوکیا 4.2 کرده است.

نوکیا 210 که در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شد ظاهری کلاسیک و قدیمی دارد و برای آن‌دسته از مشتریانی که به‌دنبال یک گوشی ساده و کاربرپسند هستند بهترین گزینه است. این گوشی‌ها قیمت‌های بسیار پایینی دارند.

قیمت نوکیا 210: 35 دلار

گوشی Punkt MP 02
ممکن است گوشی Punkt MP 02 شبیه یک ماشین حساب خیلی کوچک به‌نظر برسد، اما در واقع برای صحبت کردن طراحی شده است. شیارهایی که در پشت آن طراحی شده برای گرفتن گوشی مشابه ماوس کامپیوتر است و کیفیت صدای آن فوق‌العاده است. گوشی Punkt MP 02 با شبکه‌های 4G کار می‌کند.

قیمت گوشی Punkt MP 02: سیصد و چهل و نه دلار

سامسونگ گلسی S10 و S10 Plus
شرکت سامسونگ هفته گذشته گوشی‌های گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس را معرفی کرد. گوشی‌های جدید خانواده گلکسی که در نمایشگاه MWC 2019 دیدیم دارای نمایشگرهای 6.1 و 6.4 اینچ AMOLED و هم‌چنین یک حفره روی آن با نام نمایشگر Infinity-O است. سنسور اثر انگشت در سامسونگ گلکسی S10 از پشت گوشی به روی آن منتقل شده، یعنی این‌که حسگر اثر انگشت در داخل نمایشگر تعبیه شده است. و هر دو مدل از سه دوربین در قسمت پشت بهره می‌برند.

سامسونگ گلکسی S10E
شرکت سامسونگ در پاسخ به گوشی ارزان‌قیمت اپل آیفون XR مدل گلکسی S10E را در نمایشگاه بین‌المللی بارسلون 2019 معرفی کرده است. بیشتر ویژگی‌ها و مشخصاتی که در گوشی سامسونگ گلکسی S10 می‌بینیم در مدل گلکسی S10E نیز دیده می‌شود اما قیمت آن 150 دلار کمتر است.

شیائومی می 9 (Xiaomi Mi 9)
شرکت چینی شیائومی پیش از آغاز به‌کار کنگره جهانی موبایل 2019 در بارسلون آخرین پرچم‌دار خود را معرفی کرد: Mi 9. این گوشی مانند سامسونگ گلکسی S10 دارای سه دوربین در پشت است: دوربین اصلی 48 مگاپیکسل است و دوربین‌های دیگر تله‌فوتوی 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2x و دوربین 16 مگاپیکسلی با زاویه فوق عریض است. علاوه بر این، یک نسخه ویژه شفاف هم طراحی شده که به‌شما اجازه می‌دهد نگاهی به‌داخل آن داشته باشید، اما در واقع یک هیت سینک آلومینیومی برای آن طراحی شده که شبیه به قطعات داخلی گوشی است.

ال‌جی G8 ThinQ
گوشی ال‌جی G8 ThinQ در ادامه گوشی G7 ThinQ که سال گذشته معرفی شد تولید شده است. سنسورهای جدیدی که در دوربین جلو تعبیه شده‌اند روش کاملا جدیدی را برای تقابل کاربر با گوشی ارائه می‌دهند. کاربر می‌تواند اسمارت‌فون ال‌جی G8 ThinQ را با اسکن رگ‌های دست خود از حالت قفل خارج کند. با کنار هم گذاشتن انگشت‌های شست و اشاره در بالای گوشی می‌توانید صفحه را به سمت راست یا چپ بکشید تا اپ‌های خاص را بارگذاری کنید، برنامه پخش موسیقی و فیلم را آغاز یا متوقف کنید یا حتی با تقلید صدای شماره‌گیر تلفن صدا را کم و زیاد کنید.

سامسونگ گلکسی S10 5G
اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 5G به یک نمایشگر 6.7 اینچ مجهز است و روی شبکه‌های سرعت بالای 5G که قرار است سال جاری میلادی و سال 2020 ارائه شوند کار می‌کند. در پشت این گوشی چهار دوربین طراحی شده که شامل دوربین سه بعدی عمیق می‌شود.

گوشی ال‌جی V50 ThinQ 5G و نمایشگر دوگانه
شرکت ال‌جی روز یک‌شنبه هفته گذشته گوشی V50 ThinQ 5G را معرفی کرد. یکی از نکات جالب توجه این گجت آمادگی آن برای کار با شبکه‌های 5G و هم‌چنین ویژگی تاشوی آن است. ال‌جی برای این گوشی اکسسوری نمایشگر دوگانه، شکل بالا، ارائه کرده که آن‌را تبدیل به گوشی "تاشو" البته بدون نمایشگر تاشوی واقعی می‌کند.

سونی اکسپریا 1، 10 و 10 پلاس
سونی گوشی اکسپریا 1 را با نمایشگر 6.5 اینچ OLED و ضریب 21:9 معرفی و روانه بازار کرد. گوشی اکسپریا 1 هم از نظر طولی بزرگ است و هم این‌که دارای سه دوربین در پشت است. سونی علاوه بر اکسپریا 1 مدل‌های اکسپریا 10 و 10 پلاس را هم معرفی کرده، اما هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این گوشی‌ها منتشر نشده است.

گوشی اوپو 5G
شرکت چینی اوپو که در زمینه تولید گوشی فعالیت می‌کند با معرفی نمونه اولیه گوشی 5G خود در کنگره جهانی موبایل 2019 در بارسلون به باشگاه 5G پیوست. گوشی تازه اوپو قرار است بهار وارد بازار شود. هم‌چنین، اوپو اعلام کرد که به‌زودی یک اسمارت‌فون با سه دوربین با لنزهای واید، زاویه الترا-واید و تله‌فوتو را معرفی می‌کند.

گوشی ZTE Axon 10 Pro 5G
گوشی ZTE Axon 10 Pro 5G اولین حرکت این شرکت چینی برای پیوستن به دسته شرکت‌هایی است که محصولات 5G تولید کرده‌اند. گوشی تازه ZTE از پردازنده اسنپ‌دراگون 855، یک سنسور اثر انگشت داخل صفحه، دوربین‌های سه‌گانه در پشت و دوربین سلفی 20 مگاپیکسل بهره می‌برد.

شیائومی Mi Mix 3 5G
شرکت چینی شیائومی اولین گوشی 5G خود به‌نام Mi Mix 3 5G را معرفی کرد. این اسمارت‌فون که به‌نوعی نسخه بهبود یافته مدل جدیدا معرفی شده "می میکس 3" است ماه می سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود.

قیمت شیائومی "می میکس 3 5G": ششصد و هفتاد و نه دلار

اچ‌تی‌سی 5G هاب (HTC 5G Hub)
اچ‌تی‌سی هم وارد میدان 5G شد، اما نه با یک گوشی. این شرکت در حال ارائه "هاب 5G" است. این دستگاه هات‌اسپاتی است که اندروید کامل روی آن در حال اجرا است. نمایشگر 5 اینچ، اسپیکر و نسخه کامل اندروید 9 پای از مشخصات فنی این دستگاه هستند. هیچ خبری درباره تاریخ عرضه و قیمت احتمالی منتشر نشده است.

موتورولا موتو G7، G7 Play، G7 Power و G7 Plus
شرکت موتورولا پیش از آغاز نمایشگاه بین‌المللی موبایل بارسلون2019 چهار گوشی اقتصادی از سری "موتو" را معرفی کرد: G7، G7 Play، G7 Power و G7 Plus. از بین این چهار مدل، گفته می‌شود که "موتو G7" پرچم‌دار اصلی است. این گوشی به نمایشگر 6.2 اینچ، دوربین دوگانه در پشت، پردازنده اسنپ‌دراگون 632 و یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز است.

سامسونگ گلکسی A30 و A50
سامسونگ گوشی‌های گلکسی A30 و A50 را معرفی کرد. هر دو گجت دارای نمایشگر 6.4 اینچ AMOLED هستند. مدل گلکسی A50 دارای دوربین سه‌گانه در پشت است در حالی‌که مدل A30 از دوربین دوگانه استفاده می‌کند. سامسونگ هیچ خبری درباره قیمت و تاریخ عرضه منتشر نکرد.

سه گوشی میان‌رده ال‌جی
ال‌جی در نمایشگاه بین‌المللی موبایل بارسلون 2019 سه مدل میان‌رده معرفی کرد: گوشی‌های Q60، K50 و K40 همگی دارای نمایشگرهای رده بالا با تمرکز بر هوش مصنوعی هستند. هر سه مدل میان‌رده ال‌جی از دکمه اختصاصی "دستیار گوگل" بهره می‌برند. بزرگ‌ترین تفاوت بین این گوشی‌ها به دوربین‌ها و نحوه قرارگیری آن‌ها مربوط می‌شود.

لنوو تب V7
در شرایطی که همه می‌گویند عمر فبلت‌ها به‌پایان رسیده اما شرکت لنوو در کنگره جهانی موبایل بارسلون اقدام به‌معرفی تازه‌ترین فبلت خود کرد: "تب V7". دستگاه جدید لنوو دارای نمایشگر 6.9 اینچی، پردازنده ده هسته‌ای کوالکام 450 و باتری خارق‌العاده 5 هزار و 180 میلی‌آمپر ساعت است.

کارت حافظه 1TB SanDisk Extreme UHS-I microSDXC
شرکت وسترن دیجیتال تازه‌ترین کارت حافظه microSD خود با نام 1TB SanDisk Extreme UHS-I microSDXC را معرفی کرد. این حافظه سریع‌ترین حافظه فلش دنیا است.

مدل 1 ترابایت این کارت 450 دلار قیمت دارد، در حالی‌که مدل 250 گیگابایت آن 250 دلار است. مدلی که سال گذشته معرفی شده بود در مقایسه با قیمت 250 دلاری در آن زمان، در حال حاضر تنها 110 دلار قیمت دارد.

محافظ صفحه هولواسکرین 3D
این محافظه صفحه نمایشگر گوشی شما را سه‌بعدی می‌کند. نحوه کار محافظ صفحه هولواسکرین 3D استفاده از یک محافظ صفحه ویژه عدسی در کنار یک اپلیکیشن است. وقتی اپ بسته می‌شود نمایشگر گوشی شبیه یک صفحه دو بعدی طبیعی می‌شود. اما زمانی‌که اپ باز است می‌توانید عکس‌ها را به‌صورت سه‌بعدی ثبت کرده و مشاهده کنید. اما توجه داشته باشید که گوشی حتما باید دارای حداقل دو دوربین در پشت باشد. این محافظ صفحه اوایل تابستان سال جاری میلادی با قیمتی بین 30 تا 40 دلار وارد بازار می‌شود.

هواوی میت‌بوک ایکس پرو (Huawei MateBook X Pro)
هواوی میت‌بوک ایکس پرو دوباره برگشت. نام این دستگاه تغییر نکرده و ظاهر آن‌هم در کمال تعجب با مدلی که پیش از این وارد بازار شده بود هیچ تغییری نمی‌کند. دستگاه هواوی میت‌بوک ایکس پرو یکی از اولین لپ‌تاپ‌هایی است که از چیپ گرافیکی جدید انویدیا MX250 استفاده می‌کند. این چیپ باعث می‌شود تا قدرت دستگاه برای کار با فوتوشاپ و برنامه‌های ویرایش فیلم قوی‌تر از قبل شود. یک دوربین در ردیف کلیدهای فانکشن آن پنهان شده است. اما احتمالا عکس‌هایی که با آن بگیرید کمی با سلیقه شما متفاوت باشد.

گوشی Shine Flip
گوشی "شاین فلیپ" برای استفاده همگان طراحی نشده، بلکه این دستگاه مخصوص افرادی است که از مشکلات بینایی رنج می‌برند. گوشی شاین فلیپ از فرامین صوتی و هم‌چنین قابلیت خواندن محتویات روی صفحه به 23 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. کنترل‌های میان‌بر متعدد برای دسترسی آسان به اپ‌هایی که به‌طور متناوب استفاده می‌شوند و هم‌چنین رابط کاربری ساده‌تر از جمله خصوصیات این گوشی است که در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شد.

منبع: سی‌نت


کد خبرنگار : 15