تاریخ : 1397,یکشنبه 19 اسفند00:36
کد خبر : 304970 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تحصیل بیش از ۹۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این دانشگاه جذب دانشجوی خارجی است، گفت: از سال ۹۵ تا‌ کنون بیش از ۹۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام  گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه ایلام جذب دانشجوی خارجی است که از سال ۹۵ تا‌کنون بیش از ۹۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب در دانشگاه ایلام تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۵۰۰ دانشجو افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۸ هزار دانشجو در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانشگاه ایلام به صورت جدی شروع به جذب دانشجو خارجی کرده و در این راستا با کشور عراق تعامل مناسبی برقرار شده است. در حال حاضر دانشجویانی از کشور‌های عراق، مالزی، افغانستان و کردستان عراق در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه ایلام گفت: تفاهم نامه مشترک دوجانبه دانشگاه ایلام و دانشگاه واسط جهت تبادل استاد و دانشجو، زمینه سازی برای ادامه تحصیل دانشجویان دو طرف در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اجرای دوره‌های کوتاه مدت آموزشی، همکاری در برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی، چاپ نشریات علمی مشترک، فراهم کردن فرصت مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان، تشکیل بانک اطلاعاتی، ایجاد تمهیدات لازم برای استفاده از وسایل و امکانات آزمایشگاهی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری اردو‌های علمی و برگزاری کلاس‌های زبان فارسی در دانشگاه واسط امضا شده است.


کد خبرنگار : 38