تاریخ : 1397,یکشنبه 19 اسفند14:44
کد خبر : 305078 - سرویس خبری : اقتصادی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

گرانی ۱۶۰ درصدی مسکن به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضاست/ دهک‌های بالا، جامعه‌ی هدف سیاست‌های وزارتخانه ما نیست

حسینی گفت: نمی‌توان انتظار داشت که با رشد تورم شاهد رشد قیمت در مسکن نباشیم اما با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته قطعا افزایش قیمت مهارگسیخته ای را هم شاهد نخواهیم بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مازیار حسینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» در رابطه با افزایش 160درصدی قیمت مسکن از بهمن 92 تا بهمن 97 بیان داشت: مسکن کالایی است که بسیاری از پارامترهای حوزه اقتصاد کشور بر روی قیمتش تاثیرگذار است. از طرفی زمانی که عرضه کاهش و تقاضا افزایش یابد، قاعدتا قیمت مسکن هم بالا می رود.

وی افزود: آن چیزی که در وزارتخانه در دست اقدام است این است که بتوانیم فرآیند ساخت و ساز را روان سازی کنیم و به این ترتیب بازار مسکن را از رکود خارج کرده و عرضه را افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با برنامه 400 هزار واحد مسکونی که در دستور کار دولت قرار گرفته است امیدواریم که بتوانیم در سال آینده رکود بازار مسکن را به سمت مثبت تغییر دهیم و به این ترتیب شاهد کنترل قیمت هم باشیم.

وی افزود: البته نمیتوان انتظار داشت که با رشد تورم شاهد رشد قیمت در مسکن نباشیم اما با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته قطعا افزایش قیمت مهارگسیخته ای را هم شاهد نخواهیم بود.

حسینی تصریح کرد: آن چه که برای ما مهم است این است که برای دهک‌های متوسط و پایین جامعه فکری اساسی کنیم، و قطعا دهک‌های بالای جامعه مبنای سیاست گذاری ما نیست. در شهری مانند تهران دهک های اول تا هفتم ، در برخی کلان شهرها دهک‌های اول تا 5و یا 6 و در شهرهای دیگر دهک های اول تا 5جامعه هدف وزارتخانه است.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی می کنیم که امکانات و تسهیلات خود را به سمت دهک‌های متوسط به پایین جامعه سوق بدهیم. به طور مثال در برخی مناطق تهران و یا برخی شهرها ساخت و سازهای لوکس انجام می شود که شاید نمونه اش در خارج از کشور هم کم است و این موضوعی است که سیاست وزارتخانه دنبال نخواهد کرد، ما سیاست هایمان را به سمت دهکهایی که نیازمند کمک هستند هدایت میکنیم و اجازه برخورداری این امکانات را به دهکهای بالای جامعه نخواهیم داد.