تاریخ : 1397,پنجشنبه 23 اسفند03:29
کد خبر : 305499 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته‌ای

کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته ای با تمرکز بر کنوانسیون مشترک سوخت مصرفی و پسماند رادیواکتیو در وین برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته ای، با تمرکز بر کنوانسیون مشترک سوخت مصرفی و پسماند رادیواکتیو، با حضور مسئولان و کارشناسانی از دو طرف، در وین برگزار شد. 

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین که در افتتاحیه این سمینار سخنرانی کرد، اظهار داشت: ایران، بالاترین استانداردها در حوزه ایمنی هسته ای را وارد مقررات خود کرده و همواره نیز در تلاش است تا از استانداردهای روز بین المللی و تجربیات و بهترین رویه های کشورها در این زمینه بهره مند شود. 

غریب آبادی همچنین افزود: ایران در حال بررسی فنی، حقوقی و سیاسی کنوانسیون های بین المللی مرتبط با ایمنی هسته ای است و پس از پایان این بررسی ها، اقدام و تصمیم لازم را در چارچوب رویه های قانونی خود اتخاذ خواهد نمود.

نماینده دائم کشورمان، ایمنی و امنیت هسته ای را یکی از حوزه های مهم همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا خواند و تصریح کرد: با توجه به تحریم های غیرقانونی، غیرانسانی و یکجانبه آمریکا از جمله در حوزه ایمنی هسته ای، اتحادیه اروپا می تواند نقش موثر و سازنده ای را در این راستا ایفاء نماید.

لازم به توضیح است در این سمینار، از جمله در خصوص موضوعات زیر تبادل نظر فنی و حقوقی انجام شد؛ دامنه کنوانسیون مشترک و تعهدات مربوطه آن، فرایندهای پیش بینی شده در کنوانسیون برای ارزیابی عملکرد کشورهای عضو، و تهیه پیش نویس گزارشات ملی.