تاریخ : 1397,جمعه 24 اسفند20:18
کد خبر : 305649 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

جنایتی دیگر علیه مسلمانان؛

روز خونین نیوزیلند

در جریان یک حمله خون‌بار در نیوزلند که بر علیه مسلمان در دو مسجد رخ داد تا به این لحظه ۵۹ تن جان خود را از دست داده و ۳۹ نفر نیز مجروح شدند. نخست وزیر نیوزیلند این حمله را «تروریستی» اعلام کرد. این حمله، خون‌بارترین تهاجم تروریستی در نیوزلند از سال 1990 است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بامداد امروز( به وقت تهران) در جریان یک حمله خون‌بار در نیوزلند که بر علیه مسلمان در دو مسجد رخ داد تا به این لحظه ۵۹ تن جان خود را از دست داده و ۳۹ نفر نیز مجروح شدند. نخست وزیر نیوزیلند این حمله را «تروریستی» اعلام کرد.

ببینید// قتل عام هولناک نمازگزاران یک مسجد!

عامل اصلی حمله تروریستی
برنتون تارانت عامل اصلی این عملیات، پیش از این اقدام به انتشار مانیفست خود مبادرت ورزیده است. در بخشی از این مانیفست با خطاب قرار دادن مردم ترکیه آمده است: می‌توانید در خاک خود با آرامش زندگی کنید، به شما آسیبی نخواهد رسید. در سمت شرق. اما در سمت غرب(بخش اروپایی استانبول) جایی را برای زندگی امتحان نکنید و نه در اروپا، زیرا شما را خواهیم کشت.

ما به کنستانتینو پولیس(قسطنطنیه سابق و استانبول فعلی) آمده و همه مساجد و مناره‌های شما را ویران می‌کنیم. ایاصوفیه از مناره‌ها پاکسازی خواهد شد و کنستانتینوپولیس(استانبول) مجدداً مسیحی خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که این فرد تحت تاثیر «آندرس برویک» تروریست نژادپرست مشهور نروژی قرار داشته است که ۷۷ نفر را در سال ۲۰۱۱، در نروژ کشت و به حبس ابد محکوم شد.

براساس گزارش راشا تودی، وی عمداً مسجدی را برای اقدام خود انتخاب کرده است که یک کلیسا هم در همان نزدیکی وجود داشته است.

وی در بیانیه خود به حمله تروریستی سال ۲۰۱۷ در استکهلم هم اشاره کرده است که مرگ پنج نفر را به دنبال داشت. در جریان این حمله یک دختر ۱۱ ساله هم جان باخت و مهاجم گفته که انتقام او را خواهد گرفت.

ببینید// فیلمی دیگر از حمله تروریستی به مسجدی در نیوزیلند

واکنش نژاد پرستانه نخست وزیر استرالیا
نخست‌وزیر استرالیا نیز اعلام کرد یکی از ضاربان این حمله تررویستی، استرالیایی بوده است. وی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «تروریست(های) افراطی، راست‌گرا و خشن در حمله‌ای شرورانه و جنایتکارانه، جان تعداد زیادی از نیوزلندی‌ها را گرفتند».

واکنش ظریف به این حمله
محمد جواد ظریف در توییتر خود نوشت: مصونیت‌ها در راستای تشویق به عدم تحمل مخالف در «دموکراسی‌های» غربی، منجر به این می‌شود: قلدرهای اسرائیلی وارد مسجدی در فلسطین می‌شوند و به مسلمانان توهین می‌کنند. تروریست‌ها در نیوزیلند، کشتار ۴۹ مسلمان را پخش زنده می‌کنند. دورویی غربی‌ها در دفاع از سیاه‌نمایی مسلمانان به بهانه «آزادی بیان» باید پایان یابد.

استانداردهای دوگانه غرب

BBCفارسی از تیتر «پلیس نیوزیلند: "تلفات قابل توجه" در حمله به دو مسجد» برای اتفاقات امروز استفاده کرد و در آن به تعداد زخمی ها و کشته شدگان این واقعه و یا تروریستی بودن آن اشاره نکرد، این در حالی است که مدتی قبل BBC  تنها برای مجروحیت سه نفر از تیتر «سه مجروح در "حمله تروریستی" با چاقو در مترو لندن» استفاده کرده بود که در آن هم به تعداد و هم به تروریستی بودن آن صانحه اشاره شده بود.

وزیر خارجه اندونزی با محکوم کردن این حمله تروریستی، اعلام کرد که سه نفر از اتباع آنها در این حمله جان باختند.

این حمله، خون‌بارترین تهاجم تروریستی در نیوزلند از سال 1990 است.


کد خبرنگار : 86