تاریخ : 1397,شنبه 25 اسفند13:30
کد خبر : 305736 - سرویس خبری : یادداشت

حمزه دستیار

آینده‌ای فراتر از خود!

رهبری امت ضمن بیانیه گام دوم انقلاب بگونه ای صریح نگاهی استراتژیک و جامع به مدیران آینده کشور ارائه می‌دهد که با ترسیم ضعف‌های گذشته و حال نگاه امیدبخش به آینده را نه تنها نوید می‌دهد که تلویحا ترسیم می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حمزه دستیار*// بیانیه گام دوم انقلاب سخن دیده بانیست که بر قله‌ای ایستاده گذشته را درک کرده و ضمن یادآوری واقعیت‌های انقلاب دین علیه ظلم و طاغوت و میدان‌داری دین‌داران در دوران دو قطبی قدرتمندان مادی گرای تهی از معنویت امروز را روشن تر تحلیل کرده و تصویری از فردای روشن تمدنی ارائه می‌کند.

بازتعریف واقع‌گرایانه از امکانات، چالش ها و فرصت‌ها برای نسلی که هم مخاطب است هم علمدار است و امید فراوانی به آن‌هاست (بشرط زندگی با سبک انقلابی) برای نسلی که ما میتوانیم را به جهانیان اثبات خواهد کرد.

ملت و کشوری که نگاه تمدنی دارند، تحریم و سختی را در تقابل با استکبار وحشی جهانی به جان خریده اند، مالامال از امکانات مادی و معنوی اند و برگ ممتازی از تاریخ را ثبت کرده و خواهند کرد.

انقلابی که به واسطه انحصار تبلیغاتی توطئه سکوت و جنگ رسانه ای تمام جهان ظلم و ظلمات کمتر فرصت دیده شدن پیدا کرده و شکست این حصار نیز بر عهده‌ی جوانیست که روحیه انقلابی،نگاه انقلابی و عمل جهادی داشته باشد.

یک نکته بسیار مهم در جای‌جای این خطبه مهم و تاریخی وجود دارد: راه حل همه مشکلات در داخل کشور است با اتکای به خود و نگاهی به آینده‌ای فراتر از خود!

رهبری امت ضمن بیانیه گام دوم انقلاب بگونه ای صریح نگاهی استراتژیک و جامع به مدیران آینده کشور ارائه می‌دهد که با ترسیم ضعف‌های گذشته و حال نگاه امیدبخش به آینده را نه تنها نوید می‌دهد که تلویحا ترسیم می‌کند.

انقلابی را موفق می‌داند که با جنبش و خودسازی مداوم و پیش برنده تا ابد انقلابی و رو به رشد است و با این وجود پایبند به اصول اولیه و بنیادی‌اش! نوگرایی در رفتارها و ساختارها ضمن پایبندی به آرمآن‌ها!

انقلابی که تعریف‌ها و ساختاربندی قدرت استکباری در دنیای روز را برهم می‌زند و تعریفی نو و سرشار از معنویت به دنیای غرق در مادیات و مشکلات دنیوی ارائه می‌کند! گام ها شاید کوتاه و آرام اما سنجیده و مستمر است زیرا اعتقاد بر این است که این راه طی شده بنیان محکمی جهت آینده‌ای بزرگ است و باید با حلم، متانت و فرآیندی پایه‌ریزی می‌شد و نه به‌صورت انفجاری و دفعی! نگاهی که نگاه های کلیشه ای، دیکته شده، کاریکاتوری و وابسته را رد می‌کند و عدالت خواهانه، فعال و زایشی است. جوانان اما محور و نیروی محرکه این جریان سازی عظیم و بی‌نظیرند، رهبری انقلاب با علم به نگاه پوچ گرایانه رهبران غربی و سعی آن‌ها در سرگرم کردن جوانان با سلاح‌های فضای مجازی و شهوت و لهو و لغو فریاد بیداری سر می‌دهد و با ارائه‌ی گام دوم انقلاب نقش امام جماعتی را ایفا می‌کند که خود اذان گوست.

ایشان با رویکرد جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری، خود پیش از تمام مسئولین وارد کارزار شده اند و بر خلاف نگاه فشل، پیرگرای متکی به بیرون از کشور، ظرفیت‌های بی نظیر جامعه را یادآور می‌شود.

این بیانیه بیانگر چشم اندازیست که هرگز محصور به مرزهای جغرافیای گربه لم‌داده ایران نیست و ورای ملت نگاهی تمدنی و انسان دوستانه است و قدرت درحال ظهور اما به اثبات رسیده آزادگی و مقاومت را در برابر جهان تاریکی فریاد می‌زند! سخنی که واقعیت تمام و کمالی از دیروز با دستان خالی اما پیروز ، امروز دارای ضعف‌های متعدد اما پر از راه حل و روبه رشد و آینده‌ای بی نظیر است. امید،خودباوری و اعتماد به جوانان مومن و متعهد شاه کلید و روح این بیانیه پدرانه و جامع‌نگر است. امیدی که نه به‌صورت واهی بلکه با تبیین استراتژیک SWOT نظام جمهوری اسلامی به جوانان اثبات می‌کند که شما در ربع هجومی ماتریس هستید و زمان آن رسیده که مراتب را مهیای حضور و ظهور خورشید واقعی کنید.

 *عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل


کد خبرنگار : 16