تاریخ : 1397,سه شنبه 28 اسفند11:58
کد خبر : 306104 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ترامپ: جو بایدن شخصی با ضریب هوشی پایین است

دونالد ترامپ، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل لغزش زبانی، شخصی با ضریب هوشی پایین توصیف کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در حساب توییتر خود «جو بایدن» معاون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را به سخره گرفت و او را شخصی با ضریب هوشی پایین توصیف کرد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: جو بایدن در آخر هفته حتی نتوانست یک جمله ساده درباره تصمیمش برای ریاست جمهوری را به زبان بیاورد و از استرس زبانش بند آمد. به این مسئله عادت کنید. یک شخص دیگر با ضریب هوشی پایین.

بایدن روز گذشته در یک سخنرانی در ایالت دلاور آمریکا جمله‌ای را به زبان آورد و در آن به طور غیررسمی نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را اعلام کرد. این درحالی است که او پس از اعلام این خبر آن را تکذیب کرد و گفت به اشتباه این جمله از دهانش بیرون پرید.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی هم از فضای مسمومی که دونالد ترامپ در آمریکا ایجاد کرده است، انتقاد کرد و گفت: زمان آن رسیده است که ستون فقرات آمریکا را از نو بسازیم.

این مقام سابق هنوز به طور رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام نکرده است؛ اما او از دید دموکرات‌های آمریکا چهره‌ای است که شانس بالاتری برای شکست دونالد ترامپ در دور بعدی انتخابات دارد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ارتباط نزدیک بایدن با باراک اوباما که محبوبیت بالایی در میان مردم آمریکا دارد، او را به یک رقیب سرسخت برای دونالد ترامپ تبدیل خواهد کرد. جو بایدن ۷۶ ساله بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون باراک اوباما بود.

دونالد ترامپ و جو بایدن تاکنون بار‌ها یکدیگر را هدف حملات لفظی قرار داده اند. بایدن پیشتر اعلام کرده بود دونالد ترامپ ارزش‌های آمریکا را تکه تکه کرده است. بایدن حتی سال گذشته میلادی اعلامکرد اگر با ترامپ در دوره دبیرستان در یک مدرسه بود، به خاطر اظهارات تحقیرآمیز او علیه زنان تا می‌توانست، او را کتک می‌زد. دونالد ترامپ هم در واکنش به این اظهارات بایدن گفته بود او هم از نظر بدنی و هم عقلی آدم ضعیفی است و می‌تواند سریع و سخت او را به گونه‌ای به زمین بزند که تمام مسیر را گریه کند!