تاریخ : 1398,پنجشنبه 01 فروردين05:51
کد خبر : 306273 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

واکنش وزارت کشاورزی به پیاز ۹ هزارتومانی

مدیرکل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرساله در ایام نوروز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت‌های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده‌های پرتردد کشور مواجه هستیم که این موضوع تأثیر منفی بر بازار عرضه محصولات سبزی و صیفی می‌گذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی حسین اصغری مدیرکل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بارندگی‌های روزهای اخیر در استانهای خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی چون پیاز و سیب‌زمینی و خیار را با مشکل مواجه ساخته و پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده و با ازسرگیری برداشت و حمل، قیمت‌ها متعادل و کاهش شود.

وی افزود: هرساله در ایام نوروز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت‌های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده‌های پرتردد کشور مواجه هستیم که این موضوع خود تأثیر منفی بر بازار عرضه محصولات سبزی و صیفی که عمدتاً فسادپذیر هستند به‌جای می‌گذارد.

وی گفت: میزان تولید سیب‌زمینی در کشور 5 میلیون در سال هست همچنین تولید پیاز به 2/2 میلیون تن، گوجه‌فرنگی 6 میلیون تن و خیار 3 میلیون در سال می‌رسد که نسبت به سال گذشته رشد یافته است.

اصغری با اعلام اینکه در تولید محصولات سبزی و صیفی هیچ‌گونه و مشکلی وجود نداشته خاطرنشان کرد: با اجرای طرح استمرار تولید سیب‌زمینی و پیاز در استانهای عمدتاً جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، ایلام، کرمانشاه و گلستان نیاز کشور به این محصولات به‌نحو مطلوبی تأمین می‌شود.

وی گفت: افزایش صادرات محصولات سبزی و صیفی و نیز ورود کشورهای متقاضی جدید از جمله مسایلی است که باید برای مدیریت آن سازوکار مناسب و ویژه‌ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.

بنا بر گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری تسنیم، قیمت هر کیلوگرم پیاز در بازار تا 9 هزار تومان و در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران 6 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.
عرضه پیاز در میادین میوه و تره‌بار نیز کاهش یافته است. یکی از غرفه‌داران درباره دلیل عدم فروش این محصول در میدان میوه گفت: قیمت پیاز در میدان مرکزی افزایش یافته است و با تعرفه‌های میادین همخوانی ندارد به همین منطور عملاً نمی‌توانیم این محصول را برای فروش بیاوریم.