تاریخ : 1398,پنجشنبه 01 فروردين08:02
کد خبر : 306274 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

احتمال کناره‌گیری قریب الوقوع بوتفلیقه

یک رسانه الجزایری از احتمال کناره‌گیری قریب الوقوع رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، یک روزنامه نزدیک به ریاست جمهوری الجزایر روز سه‌شنبه نوشت که عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور این کشور احتمالاً با پایان دوره ریاست جمهوری‌اش که روز بیست و هشتم آوریل آینده است کناره‌گیری خواهد کرد.

ریاست‌جمهوری الجزایر تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده است و این در حالی است که برخی منابع تأکید کردند که کناره‌گیری بوتفلیقه قریب الوقوع است و احتمالاً او فردا پنجشنبه در پیامی جدید خطاب به مردم کناره‌گیری خود را اعلام خواهد کرد.

صدها تن از شهروندان الجزایر روز سه‌شنبه در اعتراض به نادیده گرفتن خواسته‌هایشان مبنی بر عدم تعویق انتخابات به خیابان‌ها آمده خواستار کناره‌گیری فوری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور این کشور شدند. معترضان گفتند که باید صدای ملت شنیده شود زیرا ملت بالاتر از قانون و حکومت هستند.

بوتفلیقه روز دوشنبه در پیامی گفت: «کشور ما در آستانه تغییر نظام از طریق برگزاری کنفرانس ملی فراگیر قرار دارد».

وی افزود: «کنفرانس ملی با مشارکت همه گروه‌ها در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد و مردم از طریق همه‌پرسی درباره اصلاح قانون اساسی نظر خود را اعلام می‌کنند».

بوتفلیقه چند روز قبل ضمن اعلام انصراف خود از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده از تعویق زمان برگزاری این انتخابات خبر داد. وی همچنین نخست‌وزیر را برکنار و وزیر کشور را به تشکیل دولت مکلف کرد. انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل آینده (29 فروردین) برگزار شود.