تاریخ : 1398,پنجشنبه 01 فروردين14:28
کد خبر : 306298 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

استقرار گسترده نظامیان ترکیه‌ای در ادلب

ارتش ترکیه شمار زیادی از نظامیان خود را با حمایت گروه‌های مسلح معارض سوری در استان ادلب این کشور مستقر کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارتش ترکیه شمار زیادی از نظامیان خود را با حمایت گروه‌های مسلح معارض سوری در استان ادلب این کشور مستقر کرده است.

نظامیان ترکیه‌ای به همراه عناصر مسلح گروه ”فیلق الشام“ که از حمایت آنکارا برخوردار است، در شهر‌های مختلف استان ادلب گشت‌زنی می‌کنند. استقرار گسترده نظامیان ترکیه‌ای در استان ادلب سوریه، باعث مطرح شدن سوالاتی درباره ماموریت این نظامیان شده است.

معارضان مسلح سوری می‌گویند هدف این نظامیان، حمایت از ساکنان استان ادلب است، اما منابع مطلع از تغییر شیوه تحرکات نیرو‌های ترکیه‌ای خبر دادند. به گفته این منابع، نظامیان ترکیه‌ای به همراه خودرو‌های نظامی خود و با تجهیزات کامل نظامی به عمق استان ادلب تردد می‌کنند. این در حالی است که در گذشته به حضور در شمال استان ادلب اکتفا می‌کردند.

معارضان مسلح سوری که از حمایت آنکارا برخوردار هستند، استقرار ترکیه در ادلب را یک اقدام عادی و در چارچوب توافقنامه ادلب توصیف کردند که سپتامبر گذشته با روسیه امضا شده بود. اما منابع مطلع تاکید کردند هدف ارتش ترکیه از حضور گسترده در استان ادلب، حفظ نیروهایش در این استان در آینده است.