تاریخ : 1398,پنجشنبه 01 فروردين14:07
کد خبر : 306303 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

۳۱ هزار جهادگر نوروز ۹۸ در مناطق جهادی فعالیت می‌کنند

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی در ادامه گفت: گروه‌های دانشجویی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشتند با وجود تمام مشکلات و بحران‌های مالی و اقتصادی که در کشور وجود دارد اقبال دانشجویان امسال نسبت به سال قبل بیشتر بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» صادق مفرد، مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو پیرامون برنامه‌های جهاد سازندگی در نوروز ۹۸گفت: نوروز امسال در مجموع براساس گزارشی که استان‌ها به ما داده اند ۳۱ هزار جهادگر در استان‌های مختلف در اردو‌های جهادید شرکت می کنند و حدود نیمی از این آمار شامل گروه‌های محلات و پایگاه‌های بسیج محلات مسجد می‌شوند.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی در ادامه گفت: حدود نیمی از شرکت کنندگان دانشجویان هستند که گروه‌های دانشجویی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشتند با وجود تمام مشکلات و بحران‌های مالی و اقتصادی که در کشور وجود دارد اقبال دانشجویان امسال نسبت به سال قبل بیشتر بوده است.

وی گفت: مابقی اقشار از گروه‌های دانش آموزی و همچنین جامعه پزشکی و کشاورزی نیز می‌باشند. دوره اردو‌های جهادی معمولا ۷ روزه یا ۱۰ روزه می‌باشد. حدود ۳۷ درصد از دانشجویان شرکت کننده را خواهران تشکیل می‌دهند و ۶۳ درصد را برادران.

مفرد افزود: چند منطقه را به صورت ویژه برای کارکردن داریم که یکی از آن‌ها منطقه هشت وندی است و کارشان از ۲۰ اسفند آغاز شده و حدود ۱۰۰۰ نفر در آن منطقه اعزام شده اند و در آن منطقه مراسمی تحت عنوان تجدید میعاد با رهبر انقلاب داریم. همچنین استان‌هایی مثل خوزستان نیز اعزام زیادی دارد و خراسان رضوی نیز در نیشابور قراردادی داریم که حدود ۷۰۰-۸۰۰ جهادگر دانشجو در آنجا حضور پیدا می‌کنند.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی گفت: امسال همچنان حضور گروه‌های جهادی ما در کرمانشاه قابل توجه است و با توجه به کار‌های باقی مانده مرتبط با زلزله کرمانشاه گروه‌های اعزام شده به فعالیت می‌پردازند. در لرستان نیز گروه‌های جهادی را اعزام کردیم و به فعالیت جهادی بپردازند.

وی در ادامه تصریح کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که رقم قابل توجهی از افراد جهادی آن دانشجویان بومی خود استان را تشکیل می‌دهند و امسال چیزی حدود هزار نفر از جهادگران این منطقه از خود استان هستند.