تاریخ : 1398,جمعه 02 فروردين23:36
کد خبر : 306402 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

همراهی جنبش دانشجویی و آیت‌الله انقلابی کرج

جنبش دانشجویی البرز در سال گذشته بخش مهمی از فعالیت خود را برای حضور در کنار مردم و رصد وقایع روز کشور و جهان متمرکز کرد و در این مسیر همراه با امام جمعه انقلابی کرج، حرکت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، جنبش دانشجویی در یک سال گذشته فراز و نیشب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است؛ اتفاقات بسیاری رخ داده که پویایی دانشجویان را در برخی نقاط کشور نشان داده و گاهی هم بی‌خبری و سکوت جنبش‌های دانشجویی، نشان از رکود آن داشته است؛ اغلب دانشگاه‌ها برای مناسبت‌های تقویمی مانند نهم دی،۱۶ آذر،۲۲ بهمن، ایام محرم و پیاده‌روی اربعین و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی آماده بودند و در صحنه حضور داشتند؛ حتی برای اردوهای جهادی که این روزها دیگر یک فعالیت همیشگی تشکل‌های دانشجویی است، در همه دانشگاه‌ها دنبال شده است و در کنار همه این فعالیت‌ها، حمایت از جریان انقلابی و حرکت در مسیر خط ولایت، سرلوحه همه فعالان دانشجویی بوده است.

همراهی جنبش دانشجویی و آیت‌الله انقلابی کرج

دانشجویان البرزی وقایع مختلفی را طی یک سال گذشته پشت سر گذاشتند؛ که شاید مهم‌ترین آن رسیدگی به پرونده شهرداری کرج و همچنین همراهی با مردم در حل مشکل کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) باشد. همراهی و حمایت دو جانبه دانشجویان و نماینده ولی فقیه در استان البرز از نکات بارز جنبش دانشجویی این استان در یک سال گذشته است.

آخرین جلوه این حمایت و همراهی دانشجویان و امام جمعه کرج در موضوع حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به‌عنوان سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرج بود. دانشجویان مخالف حضور وی بودند؛ چراکه رئیس مجلس با عملکرد خود در مجلس نشان داده دیگر به عنوان یک مسئول انقلابی شناخته نمی‌شود. برای حمایت از آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی علاوه بر تشکل های دانشجویی، جامعه طلاب و اساتید و انقلابی استان البرز نیز از تمامی مسئولان خواستند موضع خود را نسبت به هجمه علیه امام جمعه انقلابی کرج اعلام کنند.

این همراهی اما به همین جا محدود نمی‌شود؛ کمی پیش‌تر و همزمان با اعلام خبر دستگیری علی ترکاشوند، شهردار سابق کرج نیز دانشجویان همراه امام جمعه شدند. پس از آنکه آیت‌الله حسینی همدانی در نمازجمعه کرج ابعاد پرونده دستگیری مسفدان اقتصادی استان را مطرح کرد، چهار تشکل دانشجویی البرز در خصوص دستگیری علی ترکاشوند بیانیه صادر کرده و از مواضع انقلابی امام جمعه کرج حمایت کردند. انجمن اسلامی دانشگاه خوارزمی نیز نامه‌ای به آیت‌الله حسینی همدانی نوشتند و از مواضع انقلابی وی حمایت کردند.

همبستگی میان نماینده ولی فقیه در استان البرز و دانشجویان این استان در دیدارهای متعدد ادامه یافت؛ این دیدارها راهبرد خوبی برای دانشجویان به حساب می‌آید تا در مسیر ولایت، جنبش دانشجویی را پیش برند. یکی دیگر از جلوه‌‎های همراهی امام جمعه کرج با جنبش دانشجویی در توزیع بروشورهایی روشنگرانه با موضوع fatf در نماز جمعه کرج بود.

دانشجویان در کنار مردم برای مطالبات پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره)

از موضوعات مهم دیگری که در یک سال گذشته در استان البرز حرکت جنبش دانشجویی را در پی داشت، موضوع واگذاری بیمارستان امام خمینی(ره) به بخش خصوصی بود. این بیمارستان متعلق به سازمان همیاری شهرداری‌های استانداری البرز بود که از حدود یک سال قبل با مشکل پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مواجه شده بود. این مشکل تا آنجا ادامه یافت که کارکنان این بیمارستان برای مطالبات خود راه اعتراض مقابل بیمارستان را برگزیدند. تشکل‌های دانشجویی استان البرز پای کار آمدند و از سازمان همیاری شهرداری‌های البرز و همچنین وزارت بهداشت خواستند تکلیف این بیمارستان را معلوم کنند.

اهمیت این موضوع برای جنبش دانشجویی، به‌قدری بود که محمدخان، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز در تریبون نماز جمعه در روز ۱۶ آذر از مسئولان خواست هرچه سریعتر مشکل کارکنان بیمارستان را حل کنند . پس از مدتی حسینی، مسئول بسیج پردیس کشاورزی دانشگاه تهران از پرداخت بخشی از معوقات کارکنان این بیمارستان را با پیگیری جنبش دانشجویی خبر داد.

حرف تا عمل

همراهی تشکل‌های دانشجویی استان البرز با مردم در ماجرای تروریستی اهواز نیز بروز و ظهور یافت. جمعی از دانشگاهیان البرز با صدور بیانیه‌ای در محکومیت کشتار وقیحانه مردم مظلوم خوزستانی در حمله تروریستی، این اقدام گروه های تجزیه طلب را محکوم کردند و وقتی سپاه با شلیک چند موشک به مقر گروه تروریستی الاهوازیه پاسخ این حرکت ددمنشانه را داد، با توییت‌هایی از این اقدام سپاه تشکر کردند و از فاصله ۶ روزه حرف تا عمل نوشتند.

دیگ حلیم دانشجویی

دانشجویان البرزی در یک سال گذشته در اردوهای جهادی نیز حضوری پررونق داشتند. هرچند برگزاری این اردوها با سنگ اندازی مسئولان استانی روبه رو بود؛ اما دانشجویان دانشگاه‌های کرج با حضور در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، حتی ماه‌ها پس از وقوع  زلزله، در کنار ارائه خدمات عمرانی و درمانی، تلاش کردند تا مرهمی برای آلام این مردم داغدیده باشند. در سطح استان نیز دانشجویان در مناطق محروم حضور یافته و تلاش کردند بخشی از مشکلات مردم این مناطق را حل کنند. در کنار فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی، توزیع بسته کمک های مردمی و  برپایی دیگ حلیم برای مردم نیازمند استان البرز نیز از دیگر اقدامات دانشجویان دانشگاه‌های استان البرز در سال گذشته بود که نشان می‌داد جنبش دانشجویی از هر فرصتی برای حضور مؤثر بین مردم استفاده می کند.

مطالبه شفاف‌سازی از وزیر

درگیرودار نوسان قیمت ارز و هیجانی که به بازار ارز وارد شد، بسیج دانشجویی استان البرز از نماینده مردم این استان در مجلس شورای اسلامی خواست تا از  وزیر صنعت شفاف‌سازی ارز را مطالبه کند. همزمان با این تغییرات ارزی که بخش‌هایی از کشور گرفتار فتنه‌گری رسانه‌های معاند از فضای اقتصادی بودند، دانشجویان البرزی در فضای مجازی به تجمعات مردم که بعضا رنگ و بوی ضدانقلاب به خود گرفته بود، واکنش نشان داده و ردپای منافقان را در این تجمعات به نمایش گذاشته و شگرد نخ نمای زنانه پوشی منافقان را در تجمعات کرج نشان دادند.

آنچه در این گزارش بیان شد،  تنها بخشی از حضور مردمی جنبش دانشجویی البرز در کنار مردم و مشکلات مردمی برای حل آن  بود. جنبش دانشجویی کرج در یک سال گذشته نشان داد که توانایی شناخت خط انقلاب را دارد و می داند که چگونه در مسیر ولایت حرکت کند.