تاریخ : 1398,سه شنبه 06 فروردين05:51
کد خبر : 306606 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

آمادگی صندوق بازنشستگی برای کمک به سیل‌زدگان مازندران و گلستان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آمادگی و امدادرسانی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این صندوق برای کمک به سیل‌زدگان استان مازندران و گلستان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، جمشید تقی‌زاده دوشنبه‌شب در نخستین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ‏مازندران در سال جدید که در شهرستان سیمرغ با دستور بررسی خسارت‌های ناشی از سیل برگزار شد گفت: در پی جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی در استان گلستان و مازندران و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان‌ها و واحدهای تابعه برای امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده در استان‌های مازندران و گلستان، همه امکانات و تمهیدات لازم جهت به حداقل رساندن خسارت‌ها و کاهش مشکلات سیل‌زدگان از سوی شرکت‌ها و هلدینگ‌های این صندوق بسیج شده‌اند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده، دستورات لازم برای کمک به هموطنان مناطق سیل‌زده صادر شده و در این زمینه شرکت‌ها و هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی به ویژه شرکت‌های شیر پگاه و ایرانگردی و جهانگردی و.... همه توان و امکانات خود را در کمک به آسیب‌دیدگان حادثه سیل بسیج کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: مقرر شده در این خصوص ارائه هرگونه خدمات با هماهنگی مسؤولان محلی و نیروهای امدادی استان‌های سیل‌زده انجام شود.

این مسؤول در سفر به استان مازندران و بازدید از مناطق سیل‌زده این استان گفت: مقرر شد پس از برآورد خسارت‌های ناشی از سیل، بازنشستگان و خانواده‌هایی که بر اثر سیل دچار آسیب و خسارت شدند مورد حمایت و کمک‌های این وزارتخانه قرار گیرند.

تقی‌زاده گفت: سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت از سیل‌زدگان به خصوص اقشار ضعیف‌تر چون بازنشستگان، کارگران، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: تخصیص اعتبار وام ضروری، توزیع بسته‌های غذایی و صبحانه، توزیع کفش رایگان و کمک به کارگران و کارگاه‌های آسیب دیده در دستور کار قرار دارد که به محض مشخص شدن ابعاد خسارت‌ها، جزئیات این کمک‌ها و سایر حمایت‌های وزارت تعاون و دستگاه‌های تابعه آن اعلام می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره بر بسیج امکانات معاونت‌ها، شرکت‌ها، صندوق‌های زیر مجموعه و سازمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:  صدور فرمان مقام معظم رهبری و حضور به موقع مسؤولان و واکنش سریع نیروهای سپاه و ارتش در جهت مهار و کنترل حادثه سیلاب باعث شد تا میزان خسارت ناشی از سیل کاهش یابد.

این مسؤول افزود: مردم کشور بارها ثابت کرده‌اند که در زمان بحران و بروز حوادث و بلایای طبیعی بی‌تفاوت نبوده و با تمام توان خود به یاری هموطنان خواهند شتافت.

 *توزیع اقلام غذایی و بهداشتی بین مردم سیل‌زده مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز از توزیع اقلام غذایی و بهداشتی بین مردم سیل‌زده شهرهای مازندران با کمک صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها پای کار هستند.

کامران اصغری تصریح کرد: براساس آموزه‌های دین مبین اسلام هرگاه مسلمانی نیاز به کمک داشته باشد همگان وظیفه دارند تا حد توان به یاری بشتابند که با دستور وزیر تعاون تمام مجموعه وزاتخانه برای کمک به سیل‌زدگان، پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه اقدامات حمایتی با تاکید و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است تاکید کرد: مردم سیل‌زده استان باید بدانند همه مردم ایران به ویژه نمایندگان دولت برای رفع مشکلات آنها و بازگشت به زندگی عادی و جبران خسارت‌ها تا آخر در کنار آنها خواهند بود.

رئیس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تاکنون غذای گرم، بسته‌های حمایت غذایی و بهداشتی و... با همت صندوق بیمه روستائیان و عشایر و همکاری این اداره کل توزیع شده است و اداره کل بهزیستی نیز اقدامات خوبی را انجام داده است و خدمت‌رسانی به صورت مستمر ادامه دارد.