تاریخ : 1398,سه شنبه 06 فروردين06:21
کد خبر : 306609 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای امدادرسانی به سیل‌زدگان در استان‌های حادثه دیده، آمادگی مراکز زیرمجموعه خود را جهت اسکان موقت در مساجد، خوابگاه‌ها، مهمان‌سراها و سوله‌های ورزشی اعلام کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این خصوص اظهار داشت: وقوع حادثه سیل مخرب در برخی از استان‌های کشور، که موجب سرگردانی جمعی از هم‌میهنان گرامی در آغازین روزهای بهار طبیعت شد و خسارت‌های سنگینی را نیز متوجه خانه‌ها و مزارع و زیرساخت‌های شهری و روستایی ساخت، موجب تأسف و تألم خاطر شد.
وی تصریح کرد: بی‌شک بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله، امتحان و آزمونی از سوی پروردگار متعال برای محک زدن صبر و توکل بندگان است و انشاءالله سیل‌زدگان در سایه کمک‌های فوری مردم و نهادهای مسئول با شکیبایی از این برهه حساس و سخت گذر خواهند کرد.

صالحی عمران با اعلام اینکه تعداد ۵ آموزشکده فنی و حرفه‌ای در استان گلستان فعالیت دارند از آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای امدادرسانی به سیل‌زدگان در این استان خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مراکز فنی و حرفه‌ای آمادگی اسکان موقت در مساجد، خوابگاه‌ها، مهمان‌سراها و سوله‌های ورزشی به سیل‌زدگان را دارند.

وی با اعلام اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان آمادگی لازم جهت تحویل ماشین‌آلات سبک و سنگین موجود در مراکز را به نهادهای امداد رسان را دارد خاطر نشان کرد: کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در استان‌های گلستان، مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، لرستان و فارس آماده همکاری در زمینه‌های خدماتی، بازسازی مناطق تخریب شده و فنی در مناطق حادثه دیده را دارند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در پایان ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، از خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواست تا همچون گذشته برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و تأمین مایحتاج اولیه حضور پررنگ داشته باشند.

در همین راستا، شماره حسابی باعنوان صندوق مهرورزان دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان گلستان شماره کارت (نزد بانک تجارت) ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۴۶۰۵۵۱۱ و شماره حساب ۳۱۰۶۶۷۰۷۲۱ جهت دریافت کمک‌های نقدی به سیل زدگان اعلام می‌گردد.

اسکان ۵۰ خانواده از مسافران نوروزی درگیر در سیلاب در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز

در پی سامانه جوی ناپایدار و وقوع رگبار باران و رعد و برق، آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در اکثر استان های کشور، با عنایت به هماهنگی مسوولان دانشگاه فنی و حرفه ای در جهت امداد رسانی به سیل زدگان با همکاری شهرداری شیراز و ستاد مدیریت بحران استان فارس، ۵۰ خانواده از مسافران نوروزی درگیر در سیلاب این شهر در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز اسکان داده شدند.