تاریخ : 1398,سه شنبه 06 فروردين17:09
کد خبر : 306647 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نماشویی ساختمان‌ها

ساختمان های تجاری بزرگ همیشه از نمایی بسیار زیبا برخوردار هستند. این نما با تمام زیبای هایی که ذارد در معرض رخداد های طبیعی . غیر طبیعی زیادی قرار میگیرد. برای تمیزی هرچه بیشتر و بهتر این نما ها باید از نماشویی استفاده کرد که انواع مختلفی دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از مهمترین اولویت های هر صاحب ساختمان تجاری موضوع نمایه و زیبایی آن جهت نشان دادن شکل خارجی ساختمان است. بنابر این تمیزکاری به صورت منظم و همیشگی باید صورت گیرد تا در هر زمان جلوه ای زیبا از ساختمان را به مشتریان و یا بازدیدکنندگان نشان دهد. برای این کار می توان از نماشویی استفاده کرد. ساختمان های تجاری بزرگ همیشه از نمایی بسیار زیبا برخوردار هستند. این نما با تمام زیبای هایی که دارد در معرض رخداد های طبیعی . غیر طبیعی زیادی قرار میگیرد. برای تمیزی هرچه بیشتر و بهتر این نما ها باید از نماشویی استفاده کرد که انواع مختلفی دارد.

 نماشویی شاید یکی از پرخطر ترین کارهای موجود باشد که افراد با بستن طناب از ساختمان های بلند آویزان شده و سطح خارجی و نمایه ساختمان ها را تمیز میکنند. البته نماشویی می تواند روش های مختلفی داشته باشد اما بارزترین آن ها شستشوی نما با استفاده از طناب است.همیشه در ساختمان های بلند مکان های وجود دارد که واقعا امکان دسترسی به آن سخت و گاهی غیر ممکن است بنابراین باید از نماشویی که بتوان به آنها رسید استفاده کرد و آنها را تمیز کرد.

اما آیا واقعا نماشویی ساختمان اهمیتی دارد؟
برای جواب این سوال باید بدانید که ساختمان های بزرگ با نمایه های زیبا همیشه ممکن است بر اثر آلودگی های هوا،ریزگردها و پرندگان شکل زیبای خارجی خود را از دست بدهند که حتی در کوتاه مدت هم ممکن است اتفاق بیفتد و لکه های بسیار زشتی را در پنجره ها و یا سقف و دیوار ساختمان ایجاد کنند. در این صورت اهمیت نماشویی برای ما بیش از بیش نمایان می شود . همیشه باید به خاطر داشته باشیم که تمیزی و زیبایی نمایه ساختمان ما به معنایی حرفه ای نشان دادن عملکرد پرسنل داخل ساختمان است. پس اگر به تمیزی و در عین حال حرفه ای نشان دادن خود اهمیت خاصی می دهید بد نیست که نمایه ساختمان خود را هر چند مدت تمیز کنید.

نماشویی باعث می شود در طولانی مدت نیازی به تعمیرات نما نداشته باشید
برخی از مدیران گاهی وقت ها با نگاه اجمالی به موضوع نمایه همیشه پس از مدت کوتاهی دست به تعمیرات جزئی و کلی در نمایه می زنند. این به دلیل وجود ۀودگی هایی است که علاوه بر زشت کردن نمایه باعث تغییر ماهیت آن نیز شده اند زیرا برخی از آن ها به شدت تاثیر پذیر هستند. شما با نماشویی منظم آن ها می توانید از به وقوع پیوستن چنین اتفاقاتی پیشگیری کنید و از زیبایی نمایه ها در درازمدت لذت ببرید.

نظافت و شفاف سازی پنجره ها
نماشویی علاوه بر نمیزی نمای خارجی، پنجره ها و شیشه های را نیز شفاف میسازد که موجب ایجاد منظره ای خیره کننده از داخل و خارج ساختمان می شود. وجود لکه در شیشه ها می تواند هم از درون و از بیرون جلوه ای آزار دهنده باشد. شما با استفاده از نماشویی می توانید آن پنجره و شیشه ای که بار اول آن را نصب کرده اید با همان شفافیت و تمیزی داشته باشید. این موضوع در زیبایی ساختمان و جذب مشتری های بیشتر در صورتی که هدفتان تجاری باشد می تواند بسیار مفید واقع شود.

بازگشت ساختمان به زیبایی و قشنگی خود
ساختمان هایی که معمولا نمای زیبایی دارند پس از گذشت زمان و به دلیل تغییرات آب و هوایی و آلودگی ها ممکن است دستخوش برخی تغییرات من جمله نمایه شوند. که این باعث از بین رفتن زیبایی اولیه ساختمان و نمایه می شود. حتی گاهی برخی مدیران و صاحبان ساختمان ها شکل زیبای نمای اولیه خود را فراموش می کنند. به عنوان مثال دی اکسید کربن باعث متضرر شدن ساختمان های داخل شهر می شود که آلودگی هوا در این ناحیه ها بسیار زیاد است. برای مقابله با این می توانید با برنامه ریزی منظم و دقیق نماشویی ساختمان خود را به زیبایی اولیه خود بازگردانید و از نمایه زیبای آن لذت ببرید.

نماشویی تنها برای تمیزی ساختمان ها و نمایه ها نیست
شاید به این فکر کنید که با نماشویی فقط به تمیزی ساختمان کمک کمک می کند. شما سخت در اشتباه هستید. زیرا گرد و خاک علاوه بر خراب کردن جلوه زیبای ساختمان می توانند باعث پوسیدگی و اثرات جدی به ساختمان بشوند. همچنین رطوبت موجب ایجاد قارچ و کپک می شود و به صورت خاکستری و یا سیاه رنگ در سطح نمایه ساختمان شما میاین می شود که به مرور زمان باعث از بین رفتن بافت های خارجی و آسیب جدی و جبران ناپذیری به نمایه می شود. البته این کپک ها ممکن است به مشکلات عمیق تری در داخل ساختمان شوند که اصطلاحا به این نوع ساختمان ها ساختمان بیمار گفته می شود و موجب ایجاد آسیب های جدی حتی در داخل ساختمان می شود. برای پیشگیری از آن حتما باید برنامه منظم نماشویی را اعمال کنید.

نماشویی ساختمان همیشه امری ضروری و مهم بوده و هست که علاوه بر زیبایی ظاهری ساختمان ها از آسیب های احتمالی نیز جلوگیری میکند.


کد خبرنگار : 16