تاریخ : 1398,چهارشنبه 07 فروردين02:49
کد خبر : 306689 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تقسیم‌بندی گروه های جهادی برای خدمات رسانی به سیل‌زدگان

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی گفت: با توجه به احتمال ادامه بارش‌ها و خطرات احتمالی گروه های جهادی تقسیم بندی شدند و قرار بر این شد گروه های جهادی هر استان معین استان همجوار خود شوند تا در هنگام حادثه غافلگیر نشویم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صادق مفرد مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به سیل اخیر در برخی نقاط کشور و همچنین با توجه به احتمال ادامه بارش‌ها و خطرات احتمالی گروه های جهادی تقسیم بندی شدند و قرار بر این شد گروه های جهادی هر استان معین استان همجوار خود شوند تا در هنگام حادثه غافلگیر نشویم.

مفرد ادامه داد: برای استان گلستان با توجه به اینکه در این استان سیل بیشتری رخ داده است 7 استان معین استان گلستان شدند و از امروز در این استان مسقر شده و فعالیت خواهند کرد.

تقسیم‌بندی گروه‎های جهادی برای خدمات رسانی به سیل‌زدگان

تقسیم‌بندی گروه‎های جهادی برای خدمات رسانی به سیل‌زدگان

مفرد یادآور شد: بسیج سازندگی استانها در گلستان مسقر شده و فعالیت می کنند و گروه های جهادی که قصد اعزام به منطقه را دارند حتما از طریق بسیج سازندگی استان خود اقدام کنند و با توجه به اینکه استان گلستان یک استان سیل زده است خیلی امکان میزبانی وجود ندارد و گروه هایی که اعزام می شوند باید این موضوع را مدنظر قرار دهد.

وی درباره اینکه بیشتر در گلستان به چه تیم هایی نیاز است هم گفت: بیشتر به گروه های عمرانی برای تخلیه منازل سیل زده نیاز داریم، همچنین به گروهایی برای انجام کمک های مردمی نیاز است. همچنین به تیم های پزشکی و تیم های فرهنگی و آموزشی به خصوص آنهایی که در حوزه کودکان کار کرده اند هم نیاز است.

 مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی تاکید کرد: گروه های جهادی در کنار گروه های جهادی استان فعالیت خواهند کرد، هم اکنون هم گردان های امام علی (ع) و بیت المقدس در حال کمک و خدمات رسانی به مردم سیل زده هستند.