تاریخ : 1398,دوشنبه 19 فروردين01:34
کد خبر : 307642 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش یک فعال دانشجویی به وضعیت بحرانی خوزستان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به اینکه اوضاع سیل خوزستان بحرانی‌تر از روز‌های قبل شده، در حال انتقال سیل زدگان به یادمان شهدای هویزه هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مصطفی حیدری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، درباره آخرین وضعیت وقوع سیل در خوزستان گفت: میزان آبی که از سد‌های استان خوزستان خارج شده و آب‌هایی که از شهر‌های اطراف وارد این استان شده اند، بسیار زیاد است و اوضاع خوزستان بحرانی‌تر از روز‌های قبل شده است.

حیدری افزود: به دلیل بحرانی‌تر شدن اوضاع سیل خوزستان، دستور تخلیه ۶ شهر این استان صادر شده و مناطق بیشتری در معرض سیل قرار گرفته اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، بنا را بر این گذاشته ایم که سیل زدگان و اهالی این ۶ شهر را به منطقه‌ای امن انتقال دهیم و در همین راستا یادمان شهدای هویزه را که زیرنظر سازمان بسیج دانشجویی فعالیت دارد، برای اسکان اضطراری در نظر گرفته ایم؛ چرا که این یادمان از ظرفیت خوبی برای اسکان سیل زدگان و اهالی شهر‌های در معرض سیل برخوردار است و به راحتی می‌توانیم چند هزار نفر را در این یادمان اسکان دهیم.

وی ادامه داد: یادمان شهدای هویزه از موقعیت خوبی برای اسکان سیل زدگان خوزستانی برخوردار است، چرا که از تاسیسات مناسبی برخودار بوده و تمامی امکانات اعم از آب، برق، گاز، سوله اسکان، حمام و دستشویی را دارا است و حتی روز گذشته نیرو‌های هلال احمر نیز در این منطقه مستقر شدند و ۱۰۰ چادر اسکان برای سیل زدگان به همراه دارند و تمامی مواد ضروری از قبیل: پتو و بسته‌های غذایی در این یادمان تدارک دیده شده اند.

حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نفر در یادمان شهدای هویزه اسکان داده شده اند و این آمار در حال افزایش است و در صورتی که سوله‌های این مکان از جمعیت پر شوند اقدام به برپایی چادر‌ها برای اسکان اضطراری سیل زدگان خواهیم کرد.

وی یادآور شد: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز اعم از خواهران و برادران نیز در راستای ارائه خدمات به سیل زدگان و تحت عنوان خدام در حال اعزام به یادمان شهدای هویزه هستند و هماهنگی‌های لازم را برای رفع مشکلات مردم انجام خواهند داد و به خدمت رسانی به آنان می‌پردازند.