تاریخ : 1398,سه شنبه 20 فروردين13:54
کد خبر : 307880 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

به بهانه آغاز ثبت‌نام بن‌کتاب؛

جزئیات کامل ۳ روش ثبت نام بن‌کارت خرید کتاب سال ۹۸ +اینفوگرافیک

بن کارت‌های صادر شده پس از احراز هویت و تطبیق مدارک متقاضی و کسب اطمینان ازصحت آنها با اطلاعات ثبت شده در زمان ثبت نام صرفا تحویل شخص متقاضی میگردد. لذا از مراجعه افراد غیر از متقاضی اصلی در زمان دریافت کارت جدا خودداری نمائید.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن خرید کتاب در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از امروز (20 فروردین ماه) آغاز شد و تا شنبه 24 فروردین ادامه خواهد داشت. دانشجویان می توانند به سایت www.tibf.ir مراجعه کنند و فرایند ثبت نام را انجام دهند. این ثبت نام در حالی آغاز شده است که در نمایشگاه امسال دانشجویان و طلاب می توانند با پرداخت 90 هزار تومان سهم دانشجو، 60 هزار تومان از معاونت فرهنگی دریافت کنند و در مجموع با در اختیار  داشتن 150 هزار تومان بن کارت، نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.

اما شاید برای علاقه مندان به کتاب در ثبت نام این بند، نحوه ثبت نام باشد؛ بر اساس اطلاعیه سامانه بن کتاب، ثبت نام در سامانه امسال به سه شکل انجام می شود.

1- ثبت نام با کارت ملی هوشمند(برای اشخاصی که کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند)
2- ثبت نام به شکل nfc(کارت مجازی) برای اشخاصی که کارت ملی هوشمند ندارند، داشتن تلفن همراه با سیستم اندروید و نصب نرم افزار همراه شهر(برای دریافت کلیک کنید)  الزام ثبت نام در این بخش است.
3- ثبت نام به صورت بن کارت فیزیکی: دراین روش بن کارت از طریق بانک شهر و کیوسک های شهر نت به متقاضیان داده می شود.

بن کارت خرید کتاب در سال 98

نکات قابل توجه دانشجویان برای انتخاب بن از طریق  کارت ملی هوشمند
 1. متقاضی میبایست دارای کارت ملی هوشمند باشد.
 2. صحت شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ثبت نام جهت ارسال رمز اعتبار الزامیست.
 3. انجام تراکنش صرفا از طریق کارت ملی هوشمند انجام میپذیرد، لذا به همراه داشتن آن در زمان مراجعه به محل نمایشگاه الزامیست.
 4. به منظور انجام تراکنش کارت ملی هوشمند از قسمت تعیین شده در دستگاه های پوز وارد دستگاه شده و پس از وارد کردن رمز، فرایند تراکنش تکمیل میگردد

نکات قابل توجه دانشجویان برای انتخاب بن از طریق فناوری NFC
1- گوشی تلفن همراه میبایست مجهز به فناوری NFC باشد.
2- ورژن سیستم عامل تلفن همراه اندروید با ورژن 4.4 و یا بالاتر باشد.
3-  نرم افزار همراه شهر بانک شهر برروی تلفن همراه نصب باشد.
4-  قابلیت NFC تلفن همراه و همچنین نرم افزار همراه شهر میبایست فعال باشد.
 5. صحت شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ثبت نام جهت ارسال رمز اعتبار الزامیست.
 6. انجام تراکنش صرفا از طریق گوشی تلفن همراه انجام میپذیرد، لذا به همراه داشتن آن در زمان مراجعه به محل نمایشگاه الزامیست.
 7. به منظور انجام تراکنش از طریق فناوری NFC ، باید تلفن همراه خود را (که همراه شهر برروی آن نصب و همچنین کارت متقاضی اضافه گردیده است) برروی دستگاه های پوز مستقر در فروشگاهها نزدیک نموده، سپس منتظر درخواست رمز جهت تکمیل عملیات باشند.

ثبت نام بن کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب سال 98

نکات قابل توجه دانشجویان برای انتخاب بن به روش صدور کارت فیزیکی
1- بن کارتهای صادر شده پس از احراز هویت و تطبیق مدارک متقاضی و کسب اطمینان ازصحت آنها با اطلاعات ثبت شده در زمان ثبت نام صرفا تحویل شخص متقاضی میگردد. لذا از مراجعه افراد غیر از متقاضی اصلی در زمان دریافت کارت جدا خودداری نمائید.
2-  با همراه داشتن اصل مدارک هویتی، دریافت کارت به دو روش ذیل انجام میپذیرد:
 1) مراجعه به شعب و باجه‌های بانک شهر
 2) استفاده از کیوسک های مستقر درشعب شهرنت بانک شهر در سراسرکشور

نکته مهم: متقاضیان صدور کارت ملی هوشمند و فناوری NFC ، نیزدر صورت نیاز به صدور فیزیک کارت، میتوانند با مراجعه به شعب بانک شهر اقدام به دریافت کارت فیزیکی نمایند. در اینصورت امکان بهر برداری از کارت ملی هوشمند و یا فناوری NFC برای این دسته از متقاضیان پس از صدور فیزیک کارت میسر نخواهد بود.

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 4 تا 14 اردیبهشت برگزار خواهد شد.


کد خبرنگار : 16