تاریخ : 1398,چهارشنبه 21 فروردين01:28
کد خبر : 307960 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نگرانی دانشجویان دانشکده پلدختر از برقراری کلاس‌ها در منطقه سیل‌زده

۹۸ درصد از دانشجویان دانشکده پرستاری شهر پلدختر خوابگاهی هستند و مسئولان دانشگاه با وجود وضعیت بحرانی منطقه، اصرار به تشکیل کلاس‌ها و اسکان دانشجویان خوابگاهی در شهر پلدختر دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی اخیر در استان لرستان، حدود ۷۰ درصد از ساختمان دانشکده پرستاری پلدختر و خوابگاه‌های مربوطه تخریب شده است و امکان برقراری کلاس های این ترم در دانشکده وجود ندارد. اما مسئولان دانشکده پرستاری پلدختر اصرار به تشکیل کلاس‌ها در این منطقه سیل زده دارند.

در همین رابطه یکی از دانشجویان دانشکده پرستاری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، می گوید: ۹۸ درصد از دانشجویان دانشکده پرستاری شهر پلدختر خوابگاهی هستند و مسئولان دانشگاه با وجود وضعیت بحرانی این منطقه، اصرار به تشکیل کلاس‌ها و اسکان دانشجویان خوابگاهی در شهر پلدختر دارند.

دانشجوی دیگری نیز می گوید: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان واهمه دارند با انتقال دانشجویان به دانشکده‌های پرستاری در شهرستان‌های دیگر استان، امتیاز دانشکده پرستاری پلدختر لغو شود، به همین جهت در شرایطی که سیل شهر را از بین برده و بیماری‌های عفونی و بیماری سالک در حال شیوع است، اصرار به ادامه ترم در شهر پلدختر دارند و حاضر به انتقال ما به شهر‌های همجوار نیستند.

وی می افزاید: شرایط و امکانات اولیه برای اسکان در شهر پلدختر وجود ندارد؛ اما مسئولان دانشگاه بدون توجه به این شرایط در تلاش هستند تا کلاس‌ها در خود شهر تشکیل شود.

اما اکبر جوادی، رئیس دانشکده پرستاری پلدختر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، نظری متفاوت داشت؛ او می گوید: منطقه‌ای که برای اسکان دانشجویان دختر در نظر گرفته شده، در بیمارستان شهر پلدختر است؛ به طوری که قسمتی از بیمارستان را در نظر گرفتیم تا از آن به عنوان خوابگاه دانشجویی استفاده کنند، همچنین کلاس‌های دانشجویان در دانشگاه پیام نور شهر پلدختر دایر خواهد شد.

وی می افزاید: اسکان دانشجویان در شهر پلدختر یک تصمیم جمعی است که توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان و مسئولان شهر پلدختر گرفته شده است.

جوادی، ضمن تاکید به تشکیل کلاس‌ها در شهر پلدختر ادامه می دهد: دانشجویان دانشکده پرستاری تنها دانشجویان شهر پلدختر نیستند و با توجه به رشته تحصیلی دانشجویان دانشکده، همچون پرستاری و فوریت‌های پزشکی باید این شرایط را تجربه کنند؛ این در حالی است که علی شیخیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان پیشتر اعلام کرد که با هماهنگی انجام شده با معاونت آموزشی دانشگاه، دانشجویان این دانشکده بین سایر دانشکده‌ها تقسیم خواهند شد تا لطمه‌ای به تحصیل دانشجویان مربوطه وارد نشود.