تاریخ : 1398,چهارشنبه 21 فروردين12:54
کد خبر : 308044 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشکده پرستاری و خوابگاه‌های پلدختر به طور کامل تخریب شده

معاون فرهنگی و دانشجویی وزرات بهداشت با اشاره به تخریب دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی پلدختر گفت: با توجه به این حادثه باید امکانات لازم برای اسکان دانشجویان این دانشکده فراهم شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره حادثه سیل در استان لرستان گفت: یکی از دانشکده‌های علوم پزشکی در پل دختر و خوابگاه‌های این دانشگاه به صورت کامل تخریب شده است.

فراهانی ادامه داد: براساس تدبیری که دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارد می توانند دانشجویان دانشکده پرستاری را اسکان و مکانی برای آموزش آنها در نظر بگیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: دانشکده ها به لحاظ آموزشی نیاز به سخت افزار، نرم افزار، امکانات و اعضای هیات علمی اعتبار سنجی می شود و سخت افزار که مربوط به ساختمان و تجهیزات مربوط به سخت افزار است و اگر قرار است به جای دیگر منتقل شود، باید مجوز لازم را از وزارت بهداشت دریافت کند.

فراهانی افزود: خوابگاه های دانشکده تخریب شده و باید دانشجویان را در مکان دیگری اسکان دهند و دانشجویی که تا قبل از تعطیلات مکانی برای اسکان داشته نمی تواند بدون خوابگاه تحصیل کند و باید امکانات به طور کامل مهیا شود و باید برای این مسائل مجوز لازم را دریافت کند.

وی افزود: به غیر از این مورد دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان گلستان و خوزستان خسارتی در حوزه دانشجویی نداشته اند.

فراهانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برآورد هزینه‌ها در حال انجام است و احتمال دارد جانمایی‌های جدید انجام شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این خسارات مربوط به بخش دولتی است و پس از پرداخت آن توسط دولت تصمیم گیری برای ساخت آن انجام خواهد شد؛ البته برآوردی از خسارت دانشگاه علوم پزشکی پل دختر نشده است.