تاریخ : 1398,چهارشنبه 21 فروردين13:12
کد خبر : 308053 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معاون آموزشی دانشگاه تهران:

پذیرش استعداد درخشان دانشگاه تهران ۵۰ درصد افزایش یافت

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان در سال 97 حدود 50 درصد نسبت به گذشته افزایش داشته، دانشگاه در نظر دارد افزایش جذب دانشجویان استعداد درخشان را از اولویت های سال 98 قرار دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سید حسین حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا درباره افزایش پذیرش دانشجویان استعداد درخشان اظهار کرد: قوانین و مقررات بالادستی باید به گونه ای باشد که شرایط جذب دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه ها افزایش یابد.

وی در ادامه درباره افزایش تعداد هیأت علمی در دانشگاه تهران، افزود: در سال گذشته حدود یکهزار و 400 نفر متقاضی برای استخدام در دانشگاه وجود داشت که از این میان 75 نفر در رشته های مختلف انتخاب شدند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به طرح های توسعه معاونت آموزشی یادآورشد: اجرای جدی تر آیین نامه جدید ترفیع اعضای هیأت علمی در دانشگاه تهران از دیگر برنامه های این دانشگاه در سال گذشته است.

حسینی ادامه داد: سال های گذشته تمامی اعضای هیأت علمی بطور یکسان ترفیع پیدا می کردند اما در سال گذشته دانشگاه تهران با در نظر گرفتن حقوق تمامی افراد هیأت علمی به هرفرد بر اساس عملکرد وی ترفیع می دهد.

وی با اشاره به اینکه ترفیع اعضای هیأت علمی بر پایه میزان عملکرد در حوزه آموزش، پژوهش و اجراست، اظهار کرد: براساس آیین نامه جدید هر هیأت علمی در پایه های ممتاز، ویژه و عادی ترفیع پیدا می کند، البته با توجه به این آیین نامه ممکن است که افراد در همان درجه قبلی باقی مانند و هیچ پایه ای دریافت نکنند.

** لزوم بازنگری در آیین نامه جذب اعضای هیأت علمی
معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه درباره آیین نامه استخدام اعضای هیأت علمی در سال 97 اظهار کرد: اصلاح آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی به دلیل سابقه طولانی خود از دیگر فعالیت های دانشگاه تهران بوده است.

حسینی افزود: قرار است در سال 98 آیین نامه ای مخصوص جذب اعضای هیأت علمی برای دانشگاه اجرا شود.

به گفته وی، در حال حاضر دانشگاه تهران یک آیین نامه در راستای مأموریت دانشگاه های سطح یک در آموزش و فناوری تدوین کرده است چرا که با توجه به نقش دانشگاه ها صحیح نیست که همه از یک شیوه و آیین نامه واحد برخوردار باشند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: متن نهایی آیین نامه ها به هیأت امنای دانشگاه نیز رسیده است که البته به یک بازنگری های کوچک نیاز دارد.

حسینی با اشاره به اهمیت بازنگری آیین نامه ها و مقررات آموزشی یادآورشد: به روز رسانی آیین نامه ها و مقررات آموزشی از جمله فعالیت های دانشگاه در سال گذشته بود.

وی به بازنگری 70 درصد برنامه های درسی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بازنگری در شیوه اجرای رشته های جدید و اجرای دوره های کهاد در دانشگاه از جمله مواردی است که بطور تفصیل مورد توجه قرار گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران به نقش و اهمیت آموزش در دانشگاه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شورای سیاست گذاری و نوآوری آموزشی در دانشگاه شکل گرفته که مأموریت تحول و نوآوری را برعهده دارد.

حسینی افزود: دانشگاه در راستای رشته های دو گرایشی در مقطع کارشناسی برنامه ریزی های مناسبی انجام داده است که در سال 98 اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در کنار رشته اصلی، یک رشته فرعی را نیز می گذرانند، خاطرنشان کرد: در سال آینده دانشجویان در قالب واحدهای مورد نظر یک درس رشته های فنی را هم می گذرانند.