تاریخ : 1398,شنبه 24 فروردين14:21
کد خبر : 308377 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معاون وزیر علوم خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ درصدی بودجه ۹۷ دانشگاه‌ها از محل ذخیره ارزی

معاون اداری مالی وزارت علوم اعلام کرد: براساس رایزنی با سازمان برنامه بودجه، مقرر شد، عدم تخصیصی سال ۹۷ دانشگاه ها به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد تقی نظرپور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره معوقات بودجه دانشگاه‌ها از سال ۹۷ گفت: جلسه‌ای در این زمینه در سازمان مدیریت برگزار شد در این جلسه مقرر شد عدم تخصیصی سال ۹۷ دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد اختصاص یابد.

معاون اداری و مالی وزارت علوم افزود: امیدوار هستیم طی یکی دو روز آینده این دریافتی را برای دانشگاه‌ها از خزانه داشته باشیم.

نظر پور تصریح کرد: مقرر شده است عدم پرداخت خزانه در تخصیص ارسالی آخر سال ۹۷ سازمان برنامه و بودجه از محل ذخیره ارزی ۹۷ پرداخت شود.

وی ادامه داد: با این پرداخت، متوسط دریافتی دانشگاه‌ها به حدود ۹۰ درصد اعتبار ابلاغی سال ۹۷ می‌رسد و باقیمانده تخصیص تا ۱۰۰ درصد به صورت تنخواه از اعتبار سال ۹۸ پرداخت خواهد شد.

معاون اداری مالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: همه هماهنگی‌ها صورت می‌پذیرد تا تنخواه دریافتی در سال جاری خارج از اعتبار ابلاغی سال ۹۸ منظور شود.

نظرپور تصریح کرد: در خصوص مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری نیز مقرر شد تا عدم پرداختی خزانه در انتهای سال ۹۷ به تخصیص‌های ارسالی سازمان برنامه از محل صندوق ذخیره ارزی پرداخت شود.

به گزارش مهر، در روزهای اخیر برخی از رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کرده بودند که نتوانسته‌اند بودجه سال گذشته را به طور کامل دریافت کنند و مقداری از اعتباری که به دانشگاه اختصاص داده شده بود، هنوز از خزانه به حساب دانشگاه واریز نشده است.