تاریخ : 1398,یکشنبه 25 فروردين14:10
کد خبر : 308498 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

امتحانات میان ترم را جدی بگیریم؟ +تقویم میان‌ترم ۱۰ دانشگاه تهران

دانشجویان دیگر در امتحان پایان‌ترم باید نمره از ۱۲ دریافت کنند و هرچه به‌دست آورند با آن نمره میان‌ترم جمع می‌شود. دانشجویان همچنین اگر نمره امتحان میان‌ترم نداشته باشند باز باید امتحان پایانی را از ۱۲ نمره کسب کنند و در نهایت نمره قطعی با ضرب این نمره در ده‌ششم به‌دست می‌آید.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها که فضای خبری کشور در ماجرای سیل در چند استان کشور است و دانشگاه ها نیز به نوعی سعی در کمک به سیل زدگان هستند، بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه ها، امتحانات میان ترم فصل خود را در حال گذار است و دانشجویان «شب های» امتحانی خود را در حال سپری کردن هستند. البته برگزاری امتحانات میان ترم امسال با توجه به ماجرای سیل و عدم حضور برخی از دانشجویان سیل زده با حواشی خاصی روبرو شده است و حتی برخی از دانشگاه ها از تعویق امتحانات خود خبر داده اند. بر اساس بررسی «خبرنامه دانشجویان ایران» اکثر دانشگاه های کشور در تقویم آموزشی خود در نیم سال 97-98 امتحانات میان ترم را از تقویم خود حذف کرده اند و تنها از 10 دانشگاه برتر تهران، دانشگاه تهران، شهید بهشتی و الزهرا بازه ای را برای این موضوع اختصاص داده اند.

در جدول زیر برنامه امتحانی میان ترم 10 دانشگاه تهران بررسی شده است:

ردیف دانشگاه تاریخ برگزاری میان ترم
1 تهران 17 الی 28 فروردین
2 شهید بهشتی 24 فروردین ماه الی 4 اردیبهشت ماه
3 علامه طباطبائی اعلام نشده در تقویم آموزشی
4 صنعتی شریف اعلام نشده در تقویم آموزشی
5 علم و صنعت اعلام نشده در تقویم آموزشی
6 علم وصنعت اعلام نشده در تقویم آموزشی
7 شاهد اعلام نشده در تقویم آموزشی
8 پیام نور اردیبهشت ماه/  ثبت نمره میان ترم در این نیمسال تا 10 تیر
9 امیرکبیر اعلام نشده در تقویم آموزشی
10 الزهرا از 4 خرداد تا 16 خرداد 98

امتحانات میان ترم را جدی بگیریم؟ +تقویم میان‌ترم ۱۰ دانشگاه تهران

البته طی سال های گذشته امتحانات میان ترم با ضوابط متفاوتی از سوی دانشگاه ها برگزار می شود، به طور مثال در دانشگاه‌ پیام‌نور آزمون میان‌ترم ۸ نمره دارد. استادان این دانشگاه در صورت تمایل می‌توانند برای دانشجویان امتحان میان‌ترم برگزار کنند و نمره میان‌ترم دانشجویان را به‌عنوان بخشی از نمره پایان‌ترم دانشجویان در سامانه این دانشگاه ثبت کنند. دانشجویان دیگر در امتحان پایان‌ترم باید نمره از ۱۲ دریافت کنند و هرچه به‌دست آورند با آن نمره میان‌ترم جمع می‌شود. دانشجویان همچنین اگر نمره امتحان میان‌ترم نداشته باشند باز باید امتحان پایانی را از ۱۲ نمره کسب کنند و در نهایت نمره قطعی با ضرب این نمره در ده‌ششم به‌دست می‌آید.

البته در حالت کلی این امتحانات با هماهنگی استادان و معاون آموزشی دانشگاه‌ها در زمان کلاس یا خارج از آن برگزار می‌شود و بسیاری از استادان نمره ۵ از ۲۰ را برای نمره میان‌ترم در نظر می‌گیرند که البته این نمره در هر دانشگاه یا هر درسی فرق می‌کند. برخی از استادان نمره میان‌ترم را به چند بخش امتحان، حضور در کلاس، مشارکت در درس و ارائه مقاله و نظایر آن تقسیم می‌کنند و برخی هم فقط امتحان میان‌ترم را ملاک قرار می‌دهند، اما آنچه در نفس این اقدام مهم است محک توجه دانشجویان به درس در اواسط ترم تحصیلی است.


کد خبرنگار : 16