تاریخ : 1398,دوشنبه 26 فروردين04:56
کد خبر : 308547 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه آزاد رشت جزو برترین‌های جهان در رتبه‌بندی سایماگو

در رتبه بندی Scimago در سال ۲۰۱۹، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از میان ۶۴۵۹ دانشگاه و موسسه معتبر بین‌المللی که در ۸۶۲ جایگاه رتبه‌بندی شده‌اند، در رتبه ۷۴۳ قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد رشت، دانشگاه آزاد واحد رشت در رتبه بندی برترین‌های جهان قرار گرفت.

سید مظفرمیربرگ کار، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت  گفت: در رتبه بندی Scimago در سال ۲۰۱۹، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از میان ۶۴۵۹ دانشگاه و موسسه معتبر بین المللی که در ۸۶۲ جایگاه رتبه بندی شده اند، در رتبه ۷۴۳ قرار گرفته است.

میربرگ کار مطرح کرد: این رتبه بر اساس امتیازاتی که واحد در سه معیار توانایی تحقیقاتی، خروجی نوآورانه و میزان تاثیرات دانشگاه بر جامعه به دست آورده محاسبه شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد رشت افزود: رتبه این دانشگاه در این سه معیار به ترتیب ۴۲۹، ۴۷۵ و ۲۴۲ می‌باشند. قیاس جایگاه واحد رشت در معیار پژوهش در سال ۲۰۱۹ با رتبه این واحد در سال‌های گذشته حکایت از بهبود وضعیت دانشگاه دارد به گونه‌ای که در میان ۵ دوره حضور دانشگاه در این رتبه بندی معتبر بین المللی بهترین جایگاه در این معیار ارزشمند در سال ۲۰۱۹ حاصل شده است.

وی گفت: جایگاه واحد رشت در میان دانشگاه‌هایی که از ایران شرایط قرارگرفتن این رتبه را داشته اند، ۵۸ می‌باشد و در میان واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز رتبه ۶ را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است، که جایگاه کسب شده بر اساس کارنامه تحقیقاتی بین المللی دانشگاه در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بدست آمده است. پایگاه معتبر اسناد علمی اسکوپوس (scopus) منبع ارزیابی مستندات پژوهشی دانشگاه می‌باشد و پروفایل دانشگاه، اعضاء هیات علمی و محققین در نمایش جایگاه حقیقی دانشگاه نقشی اساسی دارد.


کد خبرنگار : 38