تاریخ : 1398,دوشنبه 26 فروردين14:32
کد خبر : 308636 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

در گوشی با داوطلبان آزمون‌های سال ۹۸؛

۸ نکته کاربردی برای استراحت درست تا کنکور سراسری

با دوستان خود به گردش بروید، به استخر برای شنا بروید، یک پیک‌نیک نیم روزه را با خانواده یا دوستان به پارک بروید یا هر کار دیگری که یک روز از درس فاصله داشته باشید ،و مطمئن باشید این استراحت بیشتر به شما کمک میکند تا اینکه شما را از درس دور کند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابتدای هفته جاری بود که با تصمیم شورای سنجش و پذیرش چند کنکور سازمان سنجش و سنجش پزشکی به تعویق افتاد تا فرصتی باشد برای داوطلبانی که نتوانسته اند برای این آزمون ها خود را کامل آماده کنند. اما یکی از نکاتی که یک داوطلب باید ان را رعایت کند، استراحت درست در این روزهای باقی مانده به کنکور کارشناسی ارشد است. در ادامه به هشت مورد مهم اشاره شده است.

1- استراحت یکی از ملزومات برای حفظ بازدهی مطالعه است. هرگز برای داشتن چند ساعت استراحت استرس به خود راه ندهید چراکه درس خواندن با استرس هم بدون بازدهی است.

2- اگر بار روانی و خستگی ذهنی زیادی دارید میتوانید یک روز کامل یا نیم روز پس از آزمون را به خود استراحت دهید.

3- با دوستان خود به گردش بروید، به استخربرای شنا بروید، یک پیک‌نیک نیم روزه را با خانواده یا دوستان به پارک بروید یا هر کار دیگری که یک روز از درس فاصله داشته باشید ،و مطمئن باشید این استراحت بیشتر به شما کمک میکند تا اینکه شما را از درس دور کند.

4- در مواقع تنش های ذهنی و هیجانات شدید بهتر است ابتدا آرامش خود را بدست بیاورید، سپس به سراغ مطالعه بروید چرا که در این مواقع هم ذهن بازدهی لازم برای مطالعه را ندارد.

5- یک ساعتی را در انتهای روز به مرور آموخته هایتان اختصاص دهید این کار ماندگاری مطالب را در ذهنتان بیشتر میکند

6- استراحت بین ساعت های مطالعاتی هم از اهمیت بالایی برخوردار است

7- درس خواندن طولانی مدت باعث خستگی و اضطراب و کاهش قدرت یادگیری میشود

8- بین هر دوساعت مطالعه، حداکثر ۱۵تا۲۰ دقیقه استراحت کنید .

* گزارش از محمد جعفری


کد خبرنگار : 16