تاریخ : 1398,سه شنبه 27 فروردين13:46
کد خبر : 308762 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

موانع کلینزمن برای مربیگری در ایران

شنیده‌ها حاکی از آن است که مذاکرات بین مربی آلمانی و مسوولان فدراسیون فوتبال ایران به خوبی پیش نرفته و احتمال اینکه کلینزمن سمت سرمربیگری تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد، بالا نیست.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، همان گونه که اخیراً تاج اشاره کرده فدراسیون برای پرداخت حقوق مربی جدید هم مشکل خواهد داشت چرا که تحریم‌های بانکی دست آنها را برای پرداخت پول مربی می‌بندد.

کلینزمن جدا از اینکه در آلمان متولد شده به خاطر ازدواج با یک مدل آمریکایی از سال‌ها قبل ساکن آمریکا شد. پسرش جاناتان که حالا ۲۲ سال دارد در مونیخ به دنیا آمده اما برای تیم ملی زیر ۲۳ سال آمریکا بازی می‌کند. او دروازه‌بان ذخیره هرتابرلین هم هست. دخترش لیلا اما ۱۸ سال دارد. عاشق سوارکاری است و چهارمین عضو این خانواده آلمانی - آمریکایی به حساب می‌آید.

کلینزمن یک شهروند آمریکایی به حساب می‌آید و برای حضورش در ایران حتماً مشکل خواهد داشت پس اگر قرار به پیش بردن مذاکرات باشد حضورش در ایران اصلاً کار راحتی برای فدراسیون فوتبال نخواهد بود.

از سوی دیگر ظاهراً کلینزمن از یک تیم آسیایی دیگر غیر از ایران پیشنهاد دارد که احتمالاً برایش درآمد بهتری خواهد داشت.

فدراسیون فوتبال چین پس از اینکه مارچلو لیپی در ماه ژانویه به همکاری خود با این فدراسیون پایان داد، به دنبال یافتن سرمربی صاحبنامی برای سپردن سکان هدایت تیم ملی چین است. ظاهراً یکی از گزینه‌های چینی‌ها یورگن کلینزمن است.

کلینزمن که سفیر ترویج فوتبال باشگاهی بوندس‌لیگا در چین است، در سفر به این کشور آسیایی در خصوص احتمال سرمربیگری تیم ملی فوتبال چین گفت: «من اغلب با خودم می‌گفتم که به سرمربیگری تیم ملی فوتبال آلمان و حتی سرمربیگری تیم ملی آمریکا و بایرن مونیخ فکر نمی‌کنم اما بعداً هدایت این تیم‌ها را برعهده گرفتم، بنابراین هیچ احتمالی را نمی‌شود رد کرد.»

منبع: روزنامه ایران ورزشی