تاریخ : 1398,سه شنبه 27 فروردين21:39
کد خبر : 308816 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مقام معظم رهبری از مواضع مجلس در صدور بیانیه‌ها تشکر کردند

رئیس مجلس گفت: مقام معظم رهبری از مواضع مجلس در صدور بیانیه‌ها تشکر کردند.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) پارلمان، با استناد به ماده (79) ایین‌نامه داخلی مجلس در خصوص اظهارات محمدعلی وکیلی گفت: آقای وکیلی بدون اینکه در لوح ثبت‌نام کند و نوبت داشته باشد، از رانت هیأت رئیسه برای ایراد سخنان خود استفاده کرد.

وی ادامه داد: من در صحبت‌های خود گفتم که مقام معظم رهبری در ابتدای سال 97 مجلس را توبیخ کرد و پس از گزارش عملکرد شما عنوان کردند که این طرح‌ها و لوایح چه دردی را از مردم دوا کرده است. ابتدای امسال آقا نیز فرمودند که کنگره آمریکا 226 طرح و لایحه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته ولی مجلس در مقابل آنها چه کرده است؛ و صحبت من در جلسه امروز این بود که سکوت مجلس در این زمینه خیانت به خون شهدا است.

«پایه‌های صندلی‌های نمایندگان مجلس بر روی خون شهدا قرار دارد و صحبت من این بود که اگر عملکرد ما در مجلس خوب بوده، در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا چه کرده است.»

علی لاریجانی در پاسخ به صحبت‌های نماینده فلاورجان اظهار داشت: آنچه در مورد سخنان آقا می‌گویید، ایشان در جلسه‌ای که به همراه دیگر نمایندگان مجلس در خدمتشان بودیم، از مواضع مجلس برای بیانیه‌ها تشکر کردند.

وی ادامه داد: همچنان که آقای کواکبیان به درستی توضیح داد آنچه در کنگره آمریکا تصویب شده، 4- 5 طرح بیشتر نبوده است در حالی که مجلس ایران در قبال آمریکا حدود 7- 8 قانون تصویب کرده است. در آمریکا روش به این صورت است که هر کسی به اسم خود طرحی مطرح می‌کند ولی آنچه مصوبه مجلس بوده، در مجلس ایران قوانین بیشتری علیه آمریکا تصویب شده است.