تاریخ : 1398,چهارشنبه 28 فروردين14:04
کد خبر : 308919 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در نامه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به روحانی مطرح شد؛

شما اختیار قانونی برای عدم دعوت از اعضای شورا ندارید/ از این پس شما وعده آزادی بیان نیز ندهید

در این نامه آمده است:« چرخیدن چرخ زندگی‌ مردم، رفع مشکلات زیست محیطی، رونق اقتصادی و درآمد سرشار و مهم تر از همه رفع تحریم ها وعده هایی بود که هرگز محقق نشد. از این پس شما وعده آزادی بیان نیز ندهید که آزادی شرمنده می شود»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در نامه ای خطاب به حسن روحانی پیرامون اتفاقات اخیر در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تذکر این نکته که رئیس جمهور اختیار قانونی برای عدم دعوت از اعضای شورا را ندارد نوشتند:« در حقیقت تلاش شما برای بستن دهان های منتقد و حذف هر مخالف دارای صراحت علاوه بر اینکه آبروی دولتتان را هدف گرفت بلکه یک قانون شکنی آشکار به بهانه ها و اهداف سیاسی است.»

بیشتر بخوانید// پشت پرده نقل قولی از رهبری برای حذف رحیم‌پور ازغدی از شورای عالی انقلاب فرهنگی

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهور

سلام علیکم
آزادی های سیاسی و اجتماعی و حق بیان انتقادات و نظرات یکی از شعارهای دولت یازدهم و دوازدهم بوده است. همچنین جناب عالی همواره قانون مداری را مهم ارزیابی نموده و بر آن تاکید نموده اید.

نیک مستحضرید که شما به موجب قانون ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را برعهده دارید. این شورا از حیطه وظایف و اختیارات بسیار گسترده ای برخوردار است و جایگاهی بی بدیل در عرصه فرهنگی کشور دارد. گزافه نیست اگر ادعا کنیم مدت هاست که شورای عالی انقلاب فرهنگی کارکرد و ابتکار عمل خود را از دست داده و به یک مجموعه ی تشریفاتی مبدل گشته است. خروجی این شورا از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حواشی بسیار زیاد و تنش های سیاسی بوده است. فصل مشترک تمامی حاشیه های کم سابقه نیز شخص جناب عالی هستید که با برخوردهای عصبی و چکشی با منتقدانتان جایگاه رئیس جمهور را به شدت تقلیل داده اید.

عدم اهتمام حضرت عالی به حضور در جلسات شورا، عصبانیت های مکرر از اعلام‌نظر اعضای منتقد، حاشیه های پیرامون انتصاب دبیر جدید شورا و دست آخر تخلف آشکار و برخورد غیرقانونی شما در عدم دعوت از دو عضو شورا بخشی از حوادثی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی را به میدان‌ وزن کشی های سیاسی بدل ساخته است.

چنانکه می دانید بر اساس ضوابط و آیین‌نامه های شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دیماه سال ۷۹ به تصویب رسیده است، شما اختیار قانونی برای عدم دعوت از اعضای شورا ندارید. در حقیقت تلاش شما برای بستن دهان های منتقد و حذف هر مخالف دارای صراحت علاوه بر اینکه آبروی دولتتان را هدف گرفت بلکه یک قانون شکنی آشکار به بهانه ها و اهداف سیاسی است.

چرخیدن چرخ زندگی‌ مردم، رفع مشکلات زیست محیطی، رونق اقتصادی و درآمد سرشار و مهم تر از همه رفع تحریم ها وعده هایی بود که هرگز محقق نشد. از این پس شما وعده آزادی بیان نیز ندهید که آزادی شرمنده می شود!

امیدواریم با سعه صدر و قانون مداری رفتار تعجب برانگیز خود را اصلاح نموده و به حقوق اولیه دیگر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، حق انتقاد آزادانه و قانون احترام بگذارید.


کد خبرنگار : 86