تاریخ : 1398,چهارشنبه 28 فروردين15:53
کد خبر : 308927 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه تشکل عدالتخواه دانشگاه صنعتی شاهرود پیرامون استانی شدن‌ انتخابات

در بخشی از این نامه آمده است: طبق قانون استانی شدن انتخابات ،محدوده استانی هراستان به عنوان حوزه انتخابیه در نظر گرفته می شود ونامزدها علاوه برکسب ۱۰ درصدی آرا در حوزه انتخابیه خود باید بالاترین رای را در کل استان بدست آورده باشند .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، تشکل عدالتخواه دانشگاه صنعتی شاهرود در نامه ای به نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی پیرامون استانی شدن انتخابات، با برشمردن مشکلات این قانون خواستار شفافیت رای نماینده این شهرستان در مورد این طرح شدند.

متن این نامه را در ادامه بخوانید:
"مسئولان بلندپایه کشور، قوای سه گانه، از خود رهبری تا آحاد مأموران و مدیران، همه باید پاسخگو باشند؛ پاسخگوی کار خود، پاسخگوی تصمیم خود، پاسخگوی سخنی که بر زبان آورده اند و تصمیمی که گرفته‌اند." مقام معظم رهبری "

جناب آقای سید حسن حسینی شاهرودی

نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان شاهرود

با عرض سلام و احترام
در مدت گذشته شاهد تصویب قانون استانی شدن انتخابات توسط مجلس علی رغم، مخالفت های متعدد کارشناسان و دانشجویان بودیم و وظیفه خود دانستیم تا دراین باره نکاتی را برای جناب عالی یادآور شویم.

طبق قانون استانی شدن انتخابات ،محدوده استانی هراستان به عنوان حوزه انتخابیه در نظر گرفته می شود ونامزدها علاوه برکسب ۱۰ درصدی آرا  در حوزه انتخابیه خود باید بالاترین رای را در کل استان بدست آورده باشند .

اجرای این طرح از دو سو به اقشار و طبقات دور از مرکز و ولی نعمتان انقلاب آسیب میرساند و از سهم ایشان در تصمیم گیری برای آینده جمهوری اسلامی میکاهد.

شراکت مردم در تصمیم گیری و میزان پاسخگویی نمایندگان به مردم کاهش خواهد یافت و از سویی دیگر نمایندگانی که با مسائل یک منطقه آشنایی کامل دارند و بین مردم آن منطقه موجه اند، در صورت نداشتن توان مالی هنگفت برای تبلیغات گسترده در سطح استان از رقابت با افراد ثروتمند باز میمانند که این موضوع عملا انتخابات را به مانور پول و تجمل بدل خواهدکرد. حتی اگر همه بتوانند موفق به ورود به رقابت شوند،ایشان از مسائل و واقعیات دیگر مناطق استان درک انضمامی و عینی ندارند و باید با کسب اطلاعات، درک صرفاً مفهومی خود را از نیازهای سایر مناطق شهری و روستایی گسترش داده و به اشراف اجمالی برسند. حتی اگرچنین هم کنند، در صورت تعارض منافع و نیازهای مردم مناطق مختلف، ناگزیر خواهند بود برای کسب رأی، نیاز مناطق پرجمعیت تر شهری را مقدم بدارند و نسبت به مسائل سایر مناطق کم توجه و یا حتی بی توجه خواهند شد.

باتوجه به عدم شفافیت رأی شاهرود،خواستار شفافیت رأی شما در مورد این طرح و همچنین در صورت موافقت با این طرح آماده شنیدن صحبت های شما در محیط دانشگاه هستیم. 

و من الله توفیق