تاریخ : 1398,پنجشنبه 29 فروردين07:03
کد خبر : 308965 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پرسش‌های دانشجویان از عسگرخانی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

ابومحمد عسگرخانی استاد ممتاز روابط بین المللی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دشمن با معاهدات بین‌المللی به دنبال تغییر ماهیت ایرانیان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ابومحمد عسگرخانی شامگاه چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع روابط و معاهدات بین‌المللی در سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به قوانین و معاهدات بین‌المللی اظهار داشت: با دقت در معاهدات بین‌المللی خواهید دید که تمامی آن‌ها دارای اصولی هستند که با توجه به اهداف آن‌ها، در مقدمه معاهده آمده است.

وی ادامه داد: هر معاهده‌ای از سه بخش اعم از اصول، رفتار و قواعد تشکیل شده که این سه بخش مانند لولای درب عمل می‌کند و باعث اتصال می‌شود .

استاد ممتاز روابط بین‌المللی تاکید کرد: تمام معاهدات بین‌المللی مانند تارهای عنکبوت به همدیگر وصل هستند؛ به طور مثال معاهده FATF دارای سه محورِ پولشویی،تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی است و از طرف دیگر معاهده RSA هم دارای سه محور حقوق بشر، تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی است که در دو زمینه با FATF ارتباط دارد و کاملا به همدیگر وصل‌اند.

 عسگرخانی با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک ابراز داشت: در برجام تاکید شده که کشور ایران، با هر نظام سیاسی دیگر برای همیشه و تا ابد از داشتن نه تنها بمب اتم، بلکه هرگونه عدوات هسته‌ای محروم است و بسیار جای تاسف دارد که مجلس کشور ما همچنین لوایحی را به تصویب می‌رساند.

وی بیان کرد: اگر این روند در تصویب و پیوستن به معاهدات بین‌المللی در کشور ادامه پیدا کند طی سال‌های آتی هیچ چیز از قوانین اسلامی ما باقی نخواهد ماند و ما عملا طبق سیستمی که غرب برای مدیریت جامعه جهانی تعریف کرده است عمل خواهیم کرد.

استاد عالی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: به دلیل برخورداری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از قدرت نامتوازن، آمریکا به هیچ‌وجه جرأت حمله به ایران را ندارد ولی با استفاده از عوامل داخلی و با قوانین نرم و معاهداتی مانند برجام و FATF و ...به دست خودمان قصد شکست دادن ایران را دارد.

 عسگرخانی تاکید کرد: هر جامعه‌ای دارای سه مولفه اصلی امنیت، اقتصاد و فرهنگ است و معاهدات بین‌المللی هر سه مولفه را مورد هدف قرار داده است به صورتی که برجام امنیت ما را ، ۲۰۳۰ و رسانه‌ها فرهنگ ما را و FATF اقتصاد ما را هدف قرار داده اند تا بتوانند ما را به زانو در بیاورند.

وی در پایان با اشاره به سابقه مداخله جویانه آمریکا در قبال ایران و جهانیان خاطر نشان کرد: آمریکا بر اساس و با توجه به شرایط زمانی و مکانی ویترین سیاست‌های خودش را تغییر می‌دهد و امروز سیستم حاکم بر آمریکا یک سیستم سوپرنژادپرستی است.