تاریخ : 1398,پنجشنبه 29 فروردين13:08
کد خبر : 309010 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

روحانی در مراسم روز ارتش: همه مردم کنار سپاه بودند و خواهند بود

رئیس جمهور گفت: در طول 40 سال گذشته، همواره ارتش در کنار ولایت و مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی و استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران فداکاری کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور طی سخنانی در مراسم رژه بزرگ روز ارتش که در جوار حرم امام راحل در تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه ارتش نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای قبل از پیروزی انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ داشت، تصریح کرد: آن وقتی که دولت جائر زمان، فرودگاه‌های کشور را در اوائل بهمن ۵۷ به روی پرواز انقلاب و بازگشت امام بزرگوار به ایران بست این هوانیروز اصفهان بود که اعلام کرد ما با همه توان فرودگاه را باز نگه می‌داریم و از ورود پرواز انقلاب و بازگشت امام استقبال می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب و روز جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین، دومین مناسبتی که به دستور امام اعلان شد، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین ۵۸ بود.

وی افزود: ۴۰ سال از آن روز می گذرد و در طول این ۴۰ سال همواره ارتش در کنار ولایت و مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی و استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران فداکاری کرده است.

رئیس جمهور گفت: امروز هم در بلیه سیل می بینیم در بسیاری از استانهای کشورکه مرم نیاز به کمک دارند، ارتش، سپاه، بسیج، ناجا و همه نیروهای مسلح در کنار مردم با مردم و مثل افراد عادی جامعه بدون اینکه شانیت مقام و منزلت را در نظر بگیرند، برای امداد و نجات و کمک مردم و بازگشایی راهها از همه امکان و توان خود استفاده کردند.