تاریخ : 1398,شنبه 31 فروردين00:03
کد خبر : 309091 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جشنواره دانشجویی طب تولید مثل یزد آغاز به کار کرد

هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و سومین کنگره بین المللی ژنتیک یزد دقایقی پیش با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی در بیمارستان شهید صدوقی(ره) یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، پروفسور عباس افلاطونیان عصر امروز در هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و سومین کنگره بین المللی ژنتیک اظهار داشت: در حال حاضر مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری یزد به پژوهشکده علوم تولید مثل تبدیل شده و سه مرکز درمانی در این رابطه وابسته به همین مرکز شروع به فعالیت کرده است.

رئیس مرکز تحقیقاتی، درمانی و آموزشی ناباروری یزد خاطرنشان کرد: برنامه آموزشی که از ابتدا تعریف شده بود ابتدا مربوط به دوره های کوتاه مدت خودساخته ای بود که بدون ارتباط و حمایت وزارتخانه بود ولی بعداد دوره های مدونی شروع شد که نخستین این دوره ها هم مربوط به یزد بود.

افلاطونیان به بخشی از افتخارات مجموعه ناباروری یزد اشاره کرد و افزود: نخستین فرزند حاصل از علم درمان ناباروری و آی وی اف کشور در مرکز درمانی تحقیقاتی ناباروری یزد به دنیا آمده است.

محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد هم در این همایش اظهار داشت: پس از انقلاب نخستین دانشگاه یزد دانشگاه علوم پزشکی یزد بود که با یک رشته فعالیت خود را آغاز کرد و الان 97  رشته با 20 هزارر فارغ التحصیل دارد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار گسترده ای که یزد در حوزه علوم تولید مثل و ژنتیک یزد گفت: آینده این علم بسیار روشن است و در دهه پیش رو دنیا جهش قابل ملاحظه‌ای در این علم خواهد داشت و ما هم باید همراه با دنیا پیش برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد ادامه داد: امروز دانشجویان توانمند و با ظرفیت بسیار بالایی در این رشته در حال تحصیل هستند و قطعا به واسطه این دانشجویان، زمینه پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این علم در استان و کشور فراهم است و آینده بسیار روشنی پیش روی ماست.

میرجلیلی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد در طول سال‌های فعالیت خود پیشرفت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف علمی و پزشکی داشته و در حوزه‌های گوناگون افتخارات بسیار زیادی کسب کرده است.

وی ادامه داد: استان یزد خواستگاه علم درمان ناباروری در کشور است و نخستین فرزند حاصل از این علم و آی وی اف کشور، در این استان و به همت پژوهشکده ناباروری یزد به دنیا آمده است.