تاریخ : 1398,شنبه 31 فروردين20:48
کد خبر : 309160 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سقف کاذب در بازسازی ساختمان

برخی از افراد پس از گذشت چند سال اقامت در یک ملک به دلایل مختلف نظیر ایجاد تنوع در محیط، بر طرف کردن مشکلات ظاهری، تغییر در ساختار، نوسازی بنا، بروز کردن تجهیزات و اتصالات و... تصمیم به بازسازی ساختمان می گیرند. برای انجام این کار باید روندی را طی کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

خبرنامه دانشجویان ایران: سقف کاذب امروزه به عنوان یکی از ویژگی های مهم طراحی در معماری مدرن برای بنا های مسکونی و تجاری تبدیل شده است. سقف کاذب یک سقف ثانویه است که زیر سقف اصلی ساختمان قرار می گیرد و علاوه بر زیبایی که به ساختار بنا می بخشد، کمک می کند تا سیم ها، لوله کشی و تاسیسات، کانال های تهویه هوا را در خانه ها و مناطق تجاری پنهان شوند. هزینه های مربوط به هر نوع سقف کاذب بسته به مواد استفاده شده و اندازه آن متفاوت است. سقف کاذب در بازسازی ساختمان برای تغییر ارتفاع سقف و ایجاد تغییرات اساسی در فضا استفاده می گردد، که انواع مختلفی دارد:

  • سقف کاذب مستطیلی استاندارد
  • سقف کاذب منحنی
  • سقف کاذب مشبک
  • سقف کاذب کناف

انواع سقف کاذب
سقف کاذب مستطیلی استاندارد، ابعادی در اندازه سقف اصلی دارد، در مقایسه با سایر سقف های کاذب قیمت پایین تری داشته و نصب آن سریع و راحت است. به همین دلیل بیشترین نوع مورد استفاده سقف کاذب در بازسازی ساختمان، همین نوع است.

سقف کاذب در بازسازی ساختمان

به دلیل دقت زیادی که نیاز است، سقف کاذب منحنی یکی از گران قیمت ترین مدل های طراحی سقف کاذب است. چرا که هنگام ایجاد منحنی و حفظ یکنواختی اندازه نیز باید مراقبت های زیادی انجام شود. یک اینچ خطا در برش، می تواند ظاهر سقف کاذب را خراب کند. دلیل اصلی گرانی سقف کاذب منحنی این است که برای ایجاد حالت انعطاف پذیری در آن باید از 2 لایه سقف کاذب استفاده گردد. اولین سقف لایه استاندارد سقف کاذب مستطیلی است در حالی که لایه دوم، لایه سقف منحنی به عنوان طراحی نهایی است.

سقف کاذب مشبک تشکیل شده از شبکه سازه های T شکل یا سپری و تایل سقفی است و توسط آویز هایی با قابلیت تنظیم، به سقف اصلی متصل می گردند.

بازسازی ساختمان
برخی از افراد پس از گذشت چند سال اقامت در یک ملک به دلایل مختلف نظیر ایجاد تنوع در محیط، بر طرف کردن مشکلات ظاهری، تغییر در ساختار، نوسازی بنا، بروز کردن تجهیزات و اتصالات و... تصمیم به بازسازی ساختمان می گیرند. برای انجام این کار باید روندی را طی کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. اولین مرحله کار، مشخص کردن مناطق نوسازی نظیر تزئینات، کفپوش، رنگ آمیزی، لوله کشی، برق کشی و گچ کاری و بودجه در دسترس برای انجام کار است. همچنین در نظر داشته باشید که با اعمال سقف کاذب در بازسازی ساختمان می توانید تغییراتی اساسی در فضا ایجاد نمایید. پس از آن با مشورت با یک طراح، آنچه که می خواهید را بر روی نقشه آورده و طرح اولیه را مشخص نمایید. مرحله بعد، جستجو برای انتخاب تیم متخصص بازسازی برای واگذاری امور به آنها پس از عقد قرارداد است.

سقف کاذب در بازسازی ساختمان

روند پیشرفت پروژه
تخمین هزینه نوسازی، بررسی راهکار ها و ایده های بازسازی، تحلیل و بررسی روند پروژه، تعیین زمان برای تحویل پروژه، جستن راهکارهای بهینه سازی زمان و هزینه در پروژه، گرفتن مجوز های مورد نیاز، مشخص کردن میزان و نوع مصالح مورد استفاده و اعمال اصلاحات طرح مورد نظر شما همگی از مواردی هستند که با پیمانکاران استخدامی در زمان عقد قرارداد می بایست در مورد آنها به بحث و گفتگو بنشینید. انجام پروژه های بازسازی ساختمان قدیمی، بازسازی آشپرخانه، انجام تعمیرات ساختمان بر اساس اصول بازسازی از جمله اموری است که توسط تیم تخصصی بازسازی رویامال پذرفته می شود.

سقف کاذب در بازسازی ساختمان

تاثیر کاغذ دیواری در نوسازی محیط
پس از استفاده از سقف کاذب در بازسازی ساختمان، کاغذ دیواری نیز در ایجاد تغییرات محیطی بسیار موثر است. هنگامی که تصمیم به ایجاد تغییرات در فضای داخلی منزل خود می گیرید، در صورتی که بودجه کافی برای انجام بازسازی در دسترس نداشته باشید، کاغذ دیواری علاوه بر تغییراتی که در فضا ایجاد کرده و روح بخشی به محیط، می تواند اشکالات و عیوب دیوار ها نظیر ریختن رنگ، پوسته شدن و ترک آنها را بپوشاند. کاغذ دیواری ها امروزه با تنوع فراوانی که در نوع، طرح و رنگ دارند، دست ما را در انتخاب باز گذاشته اند.همچنین قابلیت شستشو که برخی از انواع کاغذ دیواری دارند، یکی از مواردی است که هنگام انتخاب کاغذ می تواند تاثیرگذار باشد.


کد خبرنگار : 16